کد خبر: 16530 A

شلوارهای خوش‌دوخت عروس خاندان سلطنتی/ دیپلماسی خیاطی افکار عمومی را مدیریت می‌کند

شلوارهای خوش‌دوخت عروس خاندان سلطنتی/ دیپلماسی خیاطی افکار عمومی را مدیریت می‌کند

مگان مارکل که تا چند وقت دیگر با شاهزاده هری ازدواج می‌کند و تازه‌ترین عروس خاندان سطلنتی بریتانیا می‌شود، تا امروز بیش از هر چیز با نوع پوشش خود توجه مردم را به خود جلب کرده است.

ایران‌آرت: آنچه نامزد فعلی و همسر آینده پرنس هری در نخستین حضور رسمی در انظار عمومی بر تن داشت، نمونه‌ای کامل از دیپلماسی خیاطی عروس تازه ساکنان کاخ باکینگهام بود؛ یک دست کت و شلوار اسلیم‌فیت از مارک الکساندر مک‌کویین و لباسی به رنگ سفید کنار دامادی با کت و شلوار آبی نفتی، کراوات سرمه‌ای و پیراهن سفید و البته چتری به رنگ روشن که مارکل روی سر خودش گرفته است.

در این لباس نسبتا ساده عروس 36 ساله آمریکایی تقریبا نشانه‌هایی از همه چیز می‌توان یافت؛ اسموکینگ ایو سن لورن، کمی پرنسس دایانا، تا حدودی مارلنه دیتریش و حتی اشاره‌ای به کارین رویتفلد. آنچه البته مارکل نبود، شباهت داشتن به ساکنان ساندرینگهام (کاخ خصوصی ملکه الیزابت دوم) بود و از این نظر بیشتر به چشم آمد که هیچ نشانه‌ای از نوع پوشش رسمی و معیار خانواده سلطنتی در آن به چشم نمی‌خورد.

مگان مارکل

خاندان سلطنتی بریتانیا کتاب قوانین خود را با دیپلماسی خیاطی نوشته‌اند و رویکرد آنها به لباس پوشیدن معمولا چندان مبهم نیست. در واقع، این لباس‌ها هستند که بخشی از بار انتقال نجابت و نزاکت ملکه و فرزندان او را به دوش می‌کشند. پیام تصویری پوشش اعضای خانواده سلطنتی به اندازه‌ای شفاف و آشکار است که رهبران دیگر کشورها را افسون می‌کند و به تمام نشستگان بر صندلی‌های ارزان در گوشه و کنار دنیا می‌رسد.

فقط نکته اینجاست که رویکرد مگان مارکل در انتخاب نوع پوشش تا امروز بسیار متفاوت از دیگر اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا بوده است. در واقع، لباس‌های او چندان میهن‌پرستانه نیست و به چیزی فراتر از مرزهای جغرافیایی ختم می‌شود. کت و شلواری که مگان اخیرا بر تن داشت، یادآور لباس زنان هالیوودی در برخی برنامه‌های مهم سال 2018 در اعتراض به اعمال تبعیض علیه زنان بود. هر چند هنوز هم برخی پوشیدن شلوار را در مجامع عمومی و رسمی چندان خوشایند نمی‌دانند.

شاید مارکل می‌خواهد با به تن کردن شلوار خودش را با رویکرد اخیر علیه آزارهای جنسی هالیوودنشینان همگام نشان دهد که این البته در تقابل با پروتکل‌های سلطنتی در پوشش است. در میان زنان کاخ باکینگهام، پوشیدن شلوار به ویژه تیره به ندرت دیده می‌شود و گزینه پیش‌فرض آنها معمولا لباس شب است.

در زمانه‌ای که فردگرایی به اوج رسیده و هر فرد با برندهایی شناخته می‌شود که به تن دارد، مارکل راه خود را می‌رود و برندهایی برمی‌گزیند که حتی طراحان برجسته هم برای شناختن آنها باید دست به دامن گوگل شوند. اتفاقی باشد یا یک نقشه، لباس‌های مارکل نبض افکار عمومی را در دست گرفته‌اند.

مگان مارکل مهدی فروتن پرنس هری ایو سن لورن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین