کد خبر: 14028 A

گردنبند ملکه ایران بر گردن بازیگر خوش چهره نامزد اسکار

گردنبند ملکه ایران بر گردن بازیگر خوش چهره نامزد اسکار

این گردنبند گرانبهای ساخت برند فشن بولگاری سال 2006 در آیین اهدای اسکار، بر گردن خانم بازیگر خوش چهره انگلیسی دیده شد

ایران آرت : تابناک نوشت : این گردنبند زیبا در دهه ۱۳۳۰ زمانی که محمدرضا شاه پهلوی جوان بود، به سفارش او برای همسر دومش ثریا اسفندیاری توسط برند فشن بولگاری طراحی و ساخته شد.
 
بعد از فوت ثریا، اموال او به حراج گذاشته شده و این گردنبند در نهایت بعد از چند سال به دست کیرا نایتلی، ستاره خوش چهره انگلیسی می رسد و او در مراسم اسکار سال 2006 از آن استفاده میکند.
 
نایتلی آن سال به خاطر بازی فوق العاده اش در فیلم "غرور و تعصب"، نامزد اسکار بهترین بازیگر تقش اول زن شد.
 
گردبند ثریا اسفندیاری بر گردن بازیگر مشهور هالیوود
 

ثریا اسفندیاری بختیاری دختر یکی از روسای ایل بختیاری بود و مادری آلمانی داشت. او درسال ۱۹۵۱ در سن۱۸ سالگی با محمد رضا پهلوی که در آن زمان ۳۱ سال داشت ازدواج کرد و در سال ۱۹۵۸ به دلیل اینکه نتوانست وارثی برای وی بدنیا بیاورد از او جدا شد.

در پی جلسه مشورتی ۲۷ بهمن ماه ۱۳۳۶ و جلسات ۱۰ ، ۱۷ و ۱۹ اسفند این سال مرکب از شاه و تنی چند از رجال وقت و یک بزرگ از ایل بختیاری تصمیم به طلاق ثریا اسفندیاری بختیاری دومین زن شاه گرفته شد و اعلامیه مربوط صادر گردید که در آن دلیل طلاق فرزند دار نشدن ثریا و نیاز به ولیعهد برای شاه ذکر شده بود .
 
 
 گردبند ثریا اسفندیاری بر گردن بازیگر مشهور هالیوود
 
ثریا از مدتها پیش از آن نزد مادر آلمانی خود در آلمان بسر می برد. طلاق در تهران انجام گرفت و اسناد مربوط در نیمه فروردین ۱۳۳۷ در آلمان به ثریا ابلاغ شد و وی ۴۲ سال بقیه عمر خود را تنها زندگی کرد و در تنهایی در پاریس در گذشت .
 
شاه قبلا فوزیه شاهزاده خانم مصری را که مادر دختر بزرگ او شهناز است طلاق گفته بود. فوزیه نیز به همین صورت از تهران به قاهره بازگشته بود و در آنجا ماندگار شده بود . علت طلاق او « ناسازگاری هوای تهران » بیان شده بود.
 
گردبند ثریا اسفندیاری بر گردن بازیگر مشهور هالیوود
 
 
و تا مدتی دور دنیا سفر می کرد تا اینکه سرانجام مقیم پاریس شد و یک فیلم با عنوان سه چهره یک زن ساخت و زندگینامه خودش را با عنوان کاخ تنهایی نوشت. مدتی هم همسر یک فیلمساز ایتالیایی بود. وی در سال ۲۰۰۱ در سن شصت و هفت سالگی در پاریس درگذشت.
 
گردبند ثریا اسفندیاری بر گردن بازیگر مشهور هالیوود

 

 

ثریا اسفندیاری ملکه ایران محمد رضا شاه پهلوی خاندان پهلوی کیرا نایتلی برند بولگاری
نظرات خوانندگان
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین