کد خبر: 12880 A

لباس‌های آوانگارد یک طراح ایرانی/ از مکس دیوانه تا لباس ارتشی

لباس‌های آوانگارد یک طراح ایرانی/ از مکس دیوانه تا لباس ارتشی

بوریس بیژن صابری با طرح‌های عجیب خود در دنیای مد شناخته شده است.

ایران‌آرت: بوریس بیژن صابری متولد 20 شهریور 1357 در مونیخ در خانواده ای دو ملیتی بزرگ شده است. پدر ایرانی و مادر آلمانی بیژن صابری هر دو در صنعت مد فعال بوده اند و تا تولد او شرکت تولید پوشاک خود را اداره می کردند. او از دوران نوجوانی توجه زیادی به لباس پوشیدن داشت و همیشه در لباس هایی که از بازار می خرید تغییراتی می داد و برای عوض کردن مدل لباس های خود از چرخ خیاطی پدرش استفاده می کرد.

این طراح آوانگارد، طرح هایی را متفاوت تر از گذشته در هفته مد مردانه پاریس ارائه کرد.

طراح آوانگارد ایرانی آلمانی تحت تاثیر فیلم موفق و پرفروش مکس دیوانه جاده خشم ساخته جرج میلر،برای کالکشن تابستانی خود هویت سازی کرد.


البته جدا از الهام گیری از دنیای سینمایی مکس دیوانه، نمایه ای ترندی نیز در کالکشن وی دیده می شود همچون استفاده از طراحی ژاکت ها و بلوزها در سایز هایی بزرگتر از حد معمول و تلفیق آن با شلوارک هایی با فاق بلند و در عین حال استفاده از ترفند هایی برای کهنه وارانه و ژنتیل نشان دادن پارچه ها نیز نشان از دید آوانگارد و خارج از چارچوب بیژن صابری است.



تکنولوژی به عنوان بازوی کمکی منجر به خلق ایده های جالبی در طراحی اکسسوار همچون طراحی عینک هایی با محافظ جانبی و یا در بحث پارچه باعث خلق تکسچر هایی با تکنیک هایی منحصر به فرد به همراه دارا بودن خاصیت کشسانی شده است و قالب کالکشن را از فضایی آوانگارد به سمتی همسو با نیازهای بازار و مشتریان تغییر داده است.

استفاده از رنگ نارنجی در قالب ترندی تر شدن کالکشن

 

ژاکت های چرم کات آف

 

 

پارچه های نمدی بافته شده

طراحی اسنیکر با همکاری سالمون

 

 

استایل ارتشی در قالب لایه به لایه 

 

منبع: مد و پوشاک

طراح لباس بوریس بیژن صابری مونیخ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین