کد خبر: 8824 A

فهرست فوربز از ثروتمندترین نویسندگان 2017 ؛

خالق هری پاتر در صدر ثروتمندترین نویسندگان جهان/ جی کی رولینگ و در سال 2017 چقدر به جیب زد؟

خالق هری پاتر در صدر ثروتمندترین نویسندگان جهان/ جی کی رولینگ و در سال 2017 چقدر به جیب زد؟

جی.کی رولینگ در سال 2017، در صدر ثروتمندترین نویسندگان جهان قرار گرفت.

ایران آرت: جی.کی رولینگ، نویسنده ماجراهای هری پاتر در تازه‌ترین خبر در صدر نویسندگان ثروتمند جهان قرار گرفت.

به گزارش ایران آرت به نقل از گاردین؛ در لیستی که «فوربز» منتشر کرده است، جی.کی رولینگ با درآمدی قریب به 95 میلیون دلار در رتبه نخست نویسندگان ثروتمند 2017 قرار دارد. در این فهرست درآمد تمامی آثار مکتوب و مجازی نویسنده‌ها محاسبه شده است.

جی. کی. رولینگ رمان‌نویس بریتانیایی عمده شهرتش را مدیون مجموعه داستان‌های هری پاتر است. این مجموعه داستانی به ۶۵ زبان و به طور تقریبی در ۴۵۰ میلیون نسخه منتشر شده‌است. کتاب‌های هری پاتر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ بشر بوده‌. در سال ۲۰۰۷ فهرست ثروتمندان ساندِی تایمز میزان ثروت رولینگ را به ۴۵۴ میلیون پوند (۱٫۰۷ میلیارد دلار) تخمین زد و در بین پولدارترین زنان انگلیس رولینگ را در رده ۱۳ جدول قرار داد.همچنین در همین سال به انتخاب مجله تایم ،رولینگ پس از ولادیمیر پوتین به عنوان دومین شخص تاثیر گذار سال انتخاب شد.مجله فوربز رولینگ را در رده چهل و هشتمین شخصیت معروف در سال ۲۰۰۷ معرفی کرد.

در لیست فوربز دومین نویسنده ثروتمند جهان در سال 2017  جیمز پترسون با ثروت 87 میلیون دلار است. سال گذشته فوربز او را پردرآمدترین نویسنده سال معرفی کرد. جیمز پترسون، نویسنده آمریکایی به خاطر رمان‌های تخیلی‌اش در مورد الکس کراس شهرت دارد. دارایی او حدود ۷۰۰ میلیون دلار تخمین زده شده است.

 

 

 

هری پاتر جی کی رولینگ فوربز جیمز پترسون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین