کد خبر: 8079 A

چهل سفیر کیک صلح و دوستی را در تهران بریدند

چهل سفیر کیک صلح و دوستی را در تهران بریدند

کیک صلح و دوستى توسط صلاح زواوی سفیر دولت فلسطین در ایران و دکتر رضا سیدان نائب رییس شبکه انجمنهاى دوستى بریده شد

ایران‌آرت: با حضور سفراى خارجى و‌ رؤساى انجمن‌های دوستی ایران و دیگر کشورها، در راستای تعاملات فرهنگی طی مراسمی کیک صلح و دوستى بریده شد.

به گزارش ایران‌آرت بنا بر اخبار رسیده، با هماهنگی‌هاى به‌عمل‌آمده از طرف صلاح زواوی  سفیر دولت فلسطین در ایران و شبکه شوراى عالى انجمن‌هاى دوستى ایران با سایر کشورها ضیافت نهارى به افتخار سفراى جدید و سفرایى که مدت مأموریتشان به اتمام رسیده در دفتر شبکه انجمن‌هاى دوستى برگزار شد .  

 در این مراسم علاوه بر رؤساى انجمن‌هاى دوستى کشورها، بالغ بر چهل سفیر مقیم ایران نیز حضور داشتند.

در ابتدا زواوى  به عنوان شیخ السفرا ضمن قدردانى از شبکه انجمنهاى دوستى براى تدارک آن ضیافت باشکوه، از حضور سفراى مقیم تهران نیز تشکر کرد و گفت : امیدوار هستم با برگزارى این‌گونه مجالس دیپلماتیک غیر رسمى در حوزه دیپلماسى عمومى ضمن شناخت از یکدیگر بتوانیم تعامل بیشترى با مردم شریف و عزیز ایران در حوزه هاى فرهنگى داشته باشیم .

 سپس با دعوت ایشان، سفراى نیکاراگوئه، هند، فرانسه، هلند، مصر، تاجیکستان، بلغارستان، قرقیزستان، ونزوئلا، کوبا، سنگال، فنلاند، سوریه، الجزایر، موریتانی، تونس، بنین، اکوادور و مسئول نمایندگى اکو در ایران، همگى طى سخنانى کوتاه بر ایجاد تعاملات فرهنگى تأکید کردند. 

در پایان دکتر رضا سیدان نائب رییس شبکه شورای عالى انجمن‌هاى دوستى ایران با سایر کشورها و رییس منطقه اى انجمنهاى دوستى آسیا و اقیانوسیه در مورد روند تشکیل انجمن هاى دوستى سخن گفت و خطاب به سفرا عنوان کرد: این انجمنها غیرسیاسى ، غیردولتى و مستقل هستند و ما تمایل داریم با تعامل یکدیگر بتوانیم برنامه هاى مشترک فرهنگى در ایران و به ویژه در کشور شما داشته باشیم تا مردمان کشور شما هم با فرهنگ و آداب و رسوم مردم ایران آشنا ﺷﻮﻧد. 

در انتهاى مراسم بعد از صرف نهار، کیک صلح و دوستى توسط صلاح زواوی  سفیر دولت فلسطین در ایران و دکتر رضا سیدان نائب رییس شبکه انجمنهاى دوستى بریده شد.

بنابراین گزارش هریستو پولنداکوف سفیر بلغارستان در ایران در پاسخ به خبرنگار ما در مورد ارتباطات فرهنگی کشورها گفت: ارتباطات فرهنگی که از طریق شبکه انجمن‌های دوستی ایران با سایر کشورها شکل گرفته ، فرصت بسیار مفید و مثبتی است. از این طریق ارتباطات فرهنگی ، هنری و‌ اجتماعی بیشتری بین کشور من و‌ایران پیش می آید و ما هم سعی می کنیم این ارتباطات بیشتر شود و از این فرصت ها بهره بیشتری بگیریم.

هم چنین آدریان کوزیاسکی سفیر رومانی در تهران نیز معتقد است: گسترش و ارتقاء ارتباطات و تعاملات فرهنگی بسیار مهم است و شبکه انجمن های دوستی ایران با سایر کشورها حتی می تواند در گسترش روابط اقتصادی نیز موثر باشد.

وی افزود: گسترش روابط بین المللی کشورها بسیار مهم است و مسلما" تحولات جهان و منطقه در این موضوع مؤثر است. هر کشوری و هر سفارتی مایل است ارتباطش را با سایر کشورها بیشتر کند ، مهم این است که از فرصت ها درست استفاده کنیم.  

نعمت الله امام زاده سفیر تاجیکستان در تهران نیز ایران را کشور دوست و برادر خواند و گفت: مشترکات زبانی ، تاریخی و فرهنگی بین دو کشور ایران و تاجیکستان باعث شده که همکاری هایی با هم داشته باشیم. دو ملت ایران و تاجیکستان همیشه کنار هم هستند و اطمینان دارم برگزاری چنین محافلی باعث رشد ارتباطات و رونق تعاملات فرهنگی می شود .

 

صلاح زواوی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین