کد خبر: 8050 A

روایت خواستگاری صاحب کافه «گل رضائیه» از شاعر «تولدی دیگر»

میزی که هنوز در خیابان سی تیر منتظر فروغ است

میزی که هنوز در خیابان سی تیر منتظر فروغ است

روزگاری که خواننده های عامه پسند در کوچه و بازار صدایشان شنیده می شد، فرهاد در کوچینی برای خواص می خواند ، احمد شاملو در کافه نادری می نشست

ایران‌آرت: کافه گل رضائیه یکی از قدیمی ترین کافه رستوران های تهران است که نزدیک به هفتاد سال از گشایش آن می گذرد. این کافه در خیابان سی تیر و بالاتر از موزه آبگینه قرار دارد. این رستوران نوستالژیک فقط برای ناهار غذا سرو می کند و معمولا پر است و برای صرف ناهار باید کمی معطل شوید که اطمینان داشته باشید این معطلی بی دلیل نیست.

زندگی در دهه چهل و پنجاه ، رویایی دست نیافتنی بسیاری از ایرانی ها است . روزگاری که خواننده های عامه پسند در کوچه و بازار صدایشان شنیده می شد، فرهاد در کوچینی برای خواص می خواند ، احمد شاملو در کافه نادری می نشست ومی شد در لاله زار عصر جمعه کسالت باری را به بهترین شکل ممکن با یک پیاده روی دونفره با یک فیلم سینمایی دونفره گذراند.

2017-07-15-15-34-00-335196686-1

نوستالژی تهرانی به ویژه با چنین فضاهایی گره خورده است و این کافه رستوران گل رضائیه تمام آن دوران را روایت می کند .

در این کافه یک میز لب پنجره هست که همیشه رزرو شده و شایع هست که داستانی دارد؛ گفته می شود که صاحب این کافه از پشت این میز از فروغ خواستگاری کرده و فروغ جواب را به فردایی موکول می کند که هیچ وقت نمی آید و میز از آن پس همیشه منتظر فروغ است.

البته صاحب این رستوران دوست داشتنی فوت کرد و الان این رستوران توسط خواهر زاده ایشان اداره می شود. از این داستان ها که بگذریم ، غذای رستوران بسیار لذیذ است و قیمت متوسطی دارد . بعد نوش جان کردن غذا می توانید یک قهوه سفارس داده و کمی در تهران قدیم سر کنید.

فروغ فرخزاد کافه گل رضائیه
نظرات خوانندگان
  • مسعود ج
    پاسخ

    این عکس تاجی احمدی و ذکریا هاشمی در فیلم خشت و آینه چه ربطی به متن داره؟

ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین