کد خبر: 69743 A

جی کی رولینگ| هری پاتر

قیمت باورنکردنی نسخه کمیاب رمان هری پاتر

قیمت باورنکردنی نسخه کمیاب رمان هری پاتر

نسخه کمیابی از «هری پاتر و سنگ جادو (سنگ فیلسوف)» که با قیمت 30 پوند خریداری شده، احتمالا تا 5000 پوند در حراجی در انگلستان فروخته خواهد شد.

ایران آرت: اولین نسخه کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» که توسط مجموعه‌دار کتاب بریتانیا به قیمت 30 پوند خریداری شده است، هفته آینده به حراج گذاشته می‌شود.

اولین رمان از سری «هری پاتر» اثر جی کی رولینگ، پیش از آنکه بلومزبری آن را در سال 1997 فقط در 500 نسخه چاپ کند، از سوی 12 ناشر رد شده بود.

به گزارش ایبنا، از آنجایی که 300 نسخه از آن چاپ، ویژه کتابخانه‌های عمومی بود، جست‌وجو برای یافتن نسخه‌های اول، دشوار است. به همین دلیل است که اولین نسخه‌های اصلی مثل «هری پاتر و سنگ جادو» این قدرت را دارند که سکه‌های فلزی اصلی را که در ابتدا با آن خریداری شده‌اند، به طلای خالص تبدیل کنند.

این نسخه توسط مردی در استافوردشایر با اشتیاق مادام‌العمر به کتاب‌ها و کتاب‌های قدیمی و از کتابخانه‌های ولورهمپتون، خریداری و نگهداری شد. این مرد که اوایل امسال درگذشت، زمانی که هنوز در مدرسه بود، شروع به خرید و نگهداری کتاب کرده بود.

lA1Co1cthgiq

خواهرش می‌گوید: «او به نمایشگاه‌های فروش و کلیسا می‌رفت و با انبوهی از کتاب یا کمیک برمی‌گشت. وقتی چهار سال پیش خانه‌اش را عوض کرد، مجبور شد هزاران کتاب را در صدها جعبه جابه‌جا کند.» وی اضافه کرد: «او می‌دانست که این کتاب هری پاتر را در اختیار دارد، اما نمی‌توانست به خاطر بیاورد که کجاست و تصور می‌کردیم گم شده است. اکنون دوباره کتاب پیدا شده و ما به عنوان یک خانواده بسیار هیجان‌زده‌ایم.»

صاحب این کتاب در 55 سالگی به طور غیرمنتظره‌ای درگذشت و پس از اینکه گروهی از حراجی ریچارد وینترتون سراغ وسایل او رفتند، کتاب پیدا شد.

وینترتون می‌گوید: «این کتاب به وضوح، به خوبی خوانده شده و این وضعیت، برازنده یکی از اولین کتاب‌هایی است که به محبوبیت ابتدایی و سپس جهانی هری پاتر کمک کرد.» او افزود: «زمان به فروش گذاشته شدن این کتاب در دهم ژوئیه، لحظه‌ای جادویی خواهد بود.»

این نخستین بار نیست که «هری پاتر و سنگ جادو» جادو می‌کند: نسخه بسیار کمیابی از این کتاب مربوط به پانزدهمین سالگرد انتشار آن که به عنوان جایزه در یک مسابقه اهدا شده بود، دسامبر 2022 به قیمت 8000 پوند در حراجی فروخته شد. مارس همان سال، نسخه دست‌نخورده‌ای از چاپ اول همین کتاب به قیمت 69000 پوند فروخته شد.

«هری پاتر و سنگ فیلسوف» عنوان اصلی این کتاب است اما در ایران با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» بیشتر ترجمه و منتشر شده است. 

 

هری پاتر جی کی رولینگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین