کد خبر: 6851 A

دعوتید به اتاق دربسته پل آستر در تهران، این‌بار جیبی!

دعوتید به اتاق دربسته پل آستر در تهران، این‌بار جیبی!

آستر جست و جویی پلیسی و کارآگاهی برای یافتن حقیقت را به کند و کاوی فلسفی و به عبارتی، کاوش در هویت تبدیل می کند.

ایران‌آرت: دو کتاب «اتاق در بسته» و «ارواح» نوشته پل استر در قطع جیبی توسط نشر افق منتشر و راهی بازار نشر شدند. این دو کتاب به ترتیب توسط شهرزاد لولاچی و خجسته کیهان ترجمه شده اند.

پیش از این، ۴ کتاب «شب پیشگویی»، «سفر در اتاق تحریر»، «شهر شیشه‌ای» و «دیوانگی در بروکلین» از این نویسنده در زمستان ۹۴ در قطع جیبی چاپ شدند.

افق که پیش از این برخی آثار استر را با خرید امتیاز انتشار با ترجمه مترجمان مختلف به فارسی چاپ کرده، بنا دارد این آثار را در قطع جیبی نیز چاپ کند.

«اتاق در بسته» پیش از این با قطع رقعی، ۴ بار توسط این ناشر چاپ شده است. این رمان، داستان سوم سه گانه نیویورک این نویسنده است. داستان اول این سه گانه با عنوان «شهر شیشه ای» توسط لولاچی و داستان دوم هم با نام «ارواح» توسط خجسته کیهان ترجمه شده است.

استر در این رمان، کنجکاوی خواننده هوشمند را برمی انگیزد و جست و جویی پلیسی و کارآگاهی برای یافتن حقیقت را به کند و کاوی فلسفی و به عبارتی، کاوش در هویت تبدیل می کند. استر در این رمان معمایی، حضور هم پیدا می کند و پاسخ تلفن های شخصیت اصلی رمان را می دهد...

نسخه جیبی این کتاب هم با ۱۷۶ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۰۰ هزار ریال منتشر شده است.

«ارواح» هم دومین قسمت سه گانه نیویورک استر است که ظاهری پلیسی و کارآگاهی دارد اما در باطن و عمق، یک رمان فلسفی است. این کتاب ششمین عنوان از مجموعه «پل استر» نشر افق است. «اتاق دربسته» هم نهمین عنوان این مجموعه است.

سه گانه نیویورک، ۳ رمان کوتاه را از استر در بر می گیرد. در هر ۳ رمان، عنوان ها، نشانگر بازی آینه ها و شفافیت حقیقی یا کاذب هستند. در این رمان ها ارجاعات پلیسی هم وجود دارد. شهر شیشه ای یادآور رمان «کلید شیشه ای» نوشته داشیل همت است. «اتاق دربسته» به سنت اسرارآمیز مکان های بسته اشاره دارد که برای اولین بار در داستان «قتل در خیابان مورگ» نوشته ادگار آلن پو دیده شد. این سنت بعدها در «اسرار اتاق زرد» آلن پو هم استفاده شد.

خلاصه داستان «ارواح» به این ترتیب است که یک سیستم و سازمان مخوف و مقتدر، مردی را به جاسوسی و مراقبت از همسایه نویسنده و روشنفکرش می گمارد. جاسوس به اقتضای شرایط جدید خود، رفته رفته تنها می شود اما پس از شروع ماجرا، متوجه می شود که داستان پیچیده ای برایش رقم خورده است...

نسخه جیبی این کتاب هم با ۱۲۸ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار ریال به چاپ رسیده است.

پل استر اتاق در بسته ارواح قطع جیبی

 

 

 

پل آستر کتاب اتاق دربسته کتاب ارواح نشر افق
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین