کد خبر: 5651 A

کنسرت تتلو در مشهد/ عاقبت توهین به شجریان/ شرمندگی کیهان و فارس پیش روی هنرمندان/ شکست یارانه 150 هزار تومانی

کنسرت تتلو در مشهد/ عاقبت توهین به شجریان/ شرمندگی کیهان و فارس پیش روی هنرمندان/ شکست یارانه 150 هزار تومانی

حسین هاشم پور

ایران آرت : حسین هاشم پور : گفته می شود دکتر حسن روحانی با بیش از 25 میلیون رای در برابر حدود 15 میلیون رای حجه الاسلام ابراهیم رئیسی پیروز شده است؛ اتفاق تاریخی 29 اردیبهشت، غیر از پیروزی اصلاح طلبان و تحول خواهان پیام های دیگرتری هم دارد:

حسین هاشم پور

یک:

طرفی پیروز شد که جامعه هنری یک دست و مصمم پشتش ایستاد و حتی از انواع تهمت های رسانه های تندرو نهراسید. 

روزنامه کیهان که روزگانی فقط بزرگانی مانند گلشیری، دولت آبادی، تناولی، بیضایی، فرمان آرا... را می نواخت این بار به دختران جوانی مانند لیلی رشیدی و باران کوثری تاخت، شاید آنها را بترساند و کمپین هنرمندان در حمایت "روحانی 1400" شکاف اندازد. 

خبرگزاری فارس هم دو روز قبل انتخابات توهین را به درجه جوش رساند و با تیتر " چرا حنای هنرمندان نزد مردم کمرنگ شده است؟" نوشت میان هنرمندان و مردم فاصله افتاده و  "آنها با دستمزد چندصد میلیونی‌شان خانه سگهایشان را زیباتر می کنند. "

گویا فارس تصور می کرد همچنان که هنرمندان هالیوودی نتوانستند هیلاری کلینتون را از صندوق های رای درآورند و ترامپ بدون پشتیبانی هنرمندان به کاخ سفید رسید این نسخه در ایران هم پیچیده خواهد شد! از این رو این توهین را به عنوان آتش تهیه فردای پیروزی رئیسی منتشر کرده بود. 

ترانه علیدوستی. بهاره هدایت

دو:

روزی که کارگردان" قلاده های طلا" در حمایت از حجه الاسلام رئیسی به استاد محمد رضا شجریان توهین کرد، موجی فزاینده در کمپین هنرمندان به راه افتاد و آن اظهارات به گاف بزرگ ستاد انتخاباتی بدل شد که امروز شکست خورد. 

وقتی در فیلم انتخاباتی جناب رئیسی، کسی بهتر از بازیگر نقش شاعر برره را نیافتند تا با او هم کلام شود معلوم شد بازی را دستکم در زمینه فرهنگ و هنر بی کم و کاست باخته اند. 

سه:

امیر تتلو به یقین دیگر پدیده دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بود، او کنار مردی نشست که کنسرت را در مشهد و کل خراسان قفل کرده است؛

پیام این همنشینی جز وضع وخیم آرای حجه الاسلام ابراهیم رئیسی و دست یازیدن به هر ترفندی برای چند رای بیشتر چیز دیگری نبود. به خصوص آنکه کیست نداند اینستاگرام تتلو، چهار میلیون دنبال کننده دارد. 

جالب اینجاست که با انتشار فیلم و عکس این دیدار غیر مترقبه، اکثریت هنرمندان به جای هر واکنش مثبت یا منفی، خواهان تحول در فضای موسیقی در مشهد و خراسان شدند،حتی کنسرت امیر تتلو در مشهد. 

چهار:

 به خلاف اینکه جامعه ایرانی را معیشت خواه می خوانند، مدعیان واریز کردن  یارانه 150 هزار تومانی شکست خوردند، البته ارتقای معیشت و بهبود زندگی مردم مهم ترین کار هر دولت است اما گدا فرض کردن مردم و با تاکتیک پوپولیستی به قدرت رسیدن برای دومین بار پیاپی در ایران شکست خورد. 

تا دختران و پسران تحول خواهی که دیروز ساعت ها در صف ایستادند تا رای دهند حضور دارند، ایران اصلاح طلب به عقب باز نخواهد گشت. 

 

انتخابات ریاست جمهوری حسین هاشم پور حسین عبدالهاشم پور استاد محمد رضا شجریان امیر تتلو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین