کد خبر: 4978 A

سندهای کا‌گ‌ب، همینگوی جاسوس را لو داد!

سندهای کا‌گ‌ب، همینگوی جاسوس را لو داد!

پذیرفتن این ایده که همینگوی با شوروی ارتباط داشته، به ویژه این که به استخدام آن‌ها در آمده، برای من بسیار دشوار بود

ایران‌آرت: بر اساس ادعای کتابی تازه، ارنست همینگوی نویسنده سرشناس آمریکایی جاسوس اتحاد جماهیر شوروی بود.

کتاب «نویسنده، دریانورد، سرباز، جاسوس: ماجراهای سری ارنست همینگوی» نوشته نیکلاس رینولدز مامور سابق سیا ادعایی جنجالی درباره ارنست همینگوی مطرح می‌کند. براساس ادعای نویسنده کتاب، همینگوی زندگی پنهانی در قامت یک جاسوس داشت.

آن‌طور که خبرآنلاین به نقل از ایندیپندنت خبر داده، رینولدز مدعی است که با دستیابی به اطلاعات طبقه‌بندی شده «کاگ‌ب» به این موضوع پی برده است. به گفته رینولدز همینگوی در سال ۱۹۴۰ به استخدام «کمیساریای خلق در امور داخلی» یا همان سازمان امنیت داخلی اتحاد جماهیر شوروی درآمده که بعدها به «کاگ‌ب» تبدیل شد. از قرار یکی از مقامات ارشد «کمیساریای خلق در امور داخلی» در نیویورک به نام یاکوب گالوس، همینگوی را استخدام کرده و نام مستعار همینگوی «آرگو» بود.

رینولدز در این باره به گزارشگر شبکه سی‌بی‌اس گفت: «پذیرفتن این ایده که همینگوی با شوروی ارتباط داشته، به ویژه این که به استخدام آن‌ها در آمده، برای من بسیار دشوار بود».

این مورخ نظامی علاوه بر این از ارتباط ویژه میان همینگوی با سازمان‌های امنیتی آمریکا از جمله «دفتر خدمات استراتژیک» پرده برداشته است. «دفتر خدمات استراتژیک»‌ بعدها به سازمان سیا تبدیل شد. رینولدز در این باره به دیلی‌میل گفته است: «ارتباط با شوروی بر بسیاری از تصمیمات همینگوی در ۱۵ سال پایانی زندگی‌اش تاثیر گذاشت. این مجموعه رویدادها حتی بر خودکشی او در سال ۱۹۶۱ تاثیر داشت».

 

ارنست همینگوی نیکلاس رینولدز کا گ ب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین