کد خبر: 4962 A

پیشنهاد چهره‌ها برای خرید کتاب از نمایشگاه

هانیه توسلی، عزت انتطامی، مشایخی و دیگران چه می‌خوانند؟

هانیه توسلی، عزت انتطامی، مشایخی و دیگران چه می‌خوانند؟

عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، هانیه توسلی، علی باباچاهی، حسن میرعابدینی و میرجلال الدین کزازی چند پیشنهاد کتاب برای مخاطبان نمایشگاه کتاب دارند.

ایران آرت: در این روزها که نمایشگاه سی‌ام بین المللی کتاب تهران در حال برگزاری است، بد نیست سر بزنیم به جعبه پیشنهادات سه بازیگر، یک شاعر، یک منتقد ادبیات داستانی و یک نویسنده و پژوهشگر فرهنگ و ادبیات ایران. این پیشنهادات در روزنامه امروز همشهری - البته با شکل و شمایلی دیگر-  بازتاب پیدا کرده است.

به ترتیب نگاهی می‌کنیم به پیشنهادات عزت الله انتظامی، جمشید مشایخی، هانیه توسلی، علی باباچاهی، حسن میرعابدینی و میرجلال الدین کزازی.

عزت الله انتظامی

"به تازگی  کتاب هفت جلدی یادداشت‌های اسدالله اعلم را خواندم، کتاب بسیار جذاب و ارزشمندی بود. توصیه می‌کنم اهل کتاب این دست نوشته‌های روزانه را بخواند." او از کتاب "سازدهنی" هم گفته، کاری از امیر نادری. همین طور کتاب "ملک آسیاب" غزاله علیزاده نیز از پیشنهادهای دیگر این بازیگر برجسته کشورمان است.

جمشید مشایخی

جمشید مشایخی می‌گوید شاهکار فردوسی را بخوانیم؛ شاهنامه به تصحیح فریدون جنیدی. او گفته: "آقای جنیدی اشعار الحاقی را که در طول سال‌ها به نام حکیم توس به شاهنامه اضافه کرده بودند، با تحقیقات سی ساله خود نشان داده که از آن فردوسی نیست."

هانیه توسلی

لیست بلند بالایی است، از کجا بگوییم. توسلی این عناوین را نام برده: توماس مان، هاینریش بل، هرمان هسه، روبر مرل، داستایوفسکی، چخوف، میخاییل بولگاکف و ... . او گفته وقتی می‌بیند نام مترجمانی نظیر مژده دقیقی، فرزانه طاهری، گلی امامی یا مهدی غبرایی را می‌بیند به نوعی به آن کتاب اعتماد می‌کند و خیالش راحت می‌شود که لابد کتاب خوبی است؛ می‌گیرمش!

علی باباچاهی

باباچاهی، شاعر شناخته شده، کتابی از ژوزه ساراماگو به ترجمه شهریار وقفی پور را پیشنهاد می‌دهد: "در ستایش مرگ". او یک کتاب هم از خودش به ما تعارف می‌کند: "دری به اتاق مناقشه" مجموعه‌ای از گفت و گوهای با آقای شاعر.

 حسن میرعابدینی

حسن میرعابدینی نویسنده کتاب صد سال قصه نویسی در ایران کتابی با عنوان "داستان پسامدرنیستی" را به ما معرفی می‌کند. این کتاب را برایان مک هیل نوشته است و علی معصومی در ایران ترجمه کرده. البته بین خودمان بماند؛ این کتاب آن سوی مرزها خیلی بلند آوازه است.

 میرجلال الدین کزازی

و در نهایت استاد کزازی  آثار شناخته شده ادبیات کلاسیک ایران را پیشنهاد می‌کند. شعرهای حافظ، شعرهای سعدی، و شاهکار حکیم توس.

  

 

جمشید مشایخی عزت الله انتظامی نمایشگاه کتاب علی باباچاهی کزازی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین