کد خبر: 4928 A

بعد از گذشت چند سال، رولینگ عذرخواهی کرد

بعد از گذشت چند سال، رولینگ عذرخواهی کرد

«آلن ریکمن» بازیگر نقش پرفسور «سورورس اسنیپ» بود که در ژانویه سال ۲۰۱۶ درگذشت.

ایران‌آرت: «جی.کی رولینگ» نویسنده رمان‌های «هری پاتر» به‌خاطر کشتن شخصیت داستانی «سوروس اسنیپ» از هوادارانش عذرخواهی کرد.

 

«هافینگتون پست» نوشت: آخرین جلد هفت‌گانه «هری پاتر» چند سال پیش روانه بازار شده اما هنوز هم هر خبری درباره آن و یا «جی.کی رولینگ» نویسنده این مجموعه رمان مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرد.

آلن ریکمن

«رولینگ» اخیرا در توییتر خود از کشتن «سوروس اسنیپ» یکی از شخصیت‌های کلیدی «هری پاتر» ابراز تاسف کرده و نوشته است: «اگر پلیس دارد پیام‌های توییتر مرا می‌خواند، متوجه شده است که دعوایی بر سر مراسم سالگرد تاسیس مدرسه «هاگوارتز» به پاست. باشد، می‌گویم. لطفا دوباره جنجال به پا نکنید، من امسال می‌خواهم بابت قتل «اسنیپ» عذرخواهی کنم (همهمه حضار)...»

شخصیت «اسنیپ» در آخرین جلد رمان‌های «هری پاتر» اندکی پیش از جشن سالگرد تاسیس مدرسه جادوگری «هاگوارتز» با نیش مار «لرد ولدرمورت» کشته شد. پس از آن نبرد «هاگوارتز» اتفاق افتاد و افراد زیادی در داستان «هری پاتر» کشته شدند. «رولینگ» طی سال‌های اخیر بابت رخ دادن چنین اتفاق غم‌انگیزی در داستان ابراز تاسف کرده بود.

«آلن ریکمن» بازیگر نقش پرفسور «سورورس اسنیپ» بود که در ژانویه سال ۲۰۱۶ درگذشت.  

«هری‌پاتر و سنگ جادو» اولین‌بار در سال ۱۹۹۷ به چاپ رسید و پس از آن شش قسمت بعدی رمان‌های «رولینگ» با موفقیتی روزافزون روانه بازار کتاب شدند. اقتباس سینمایی این هفت اثر در قالب هشت فیلم با بازی «دنیل رادکلیف» و «اما واتسون» نیز در فروش بالای این کتاب‌ها بی‌تاثیر نبوده است. به گزارش ایسنا، از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ هشت فیلم «هری پاتر و سنگ جادو»، «هری پاتر و تالار اسرار»، «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «هری پاتر و جام آتش»، «هری پاتر و محفل ققنوس»، «هری پاتر و شاهزاده دورگه» و «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول و دوم» در سینماهای جهان اکران شدند و به فروشی بالغ بر هشت میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار دست یافتند

.
«بلومزبری» ناشر کتاب‌های «هری پاتر»، فروش جهانی این رمان‌ها را تاکنون ۴۵۰ میلیون نسخه اعلام کرده است. رمان‌های مشهور «رولینگ» تاکنون به ۷۹ زبان دنیا ترجمه شده‌اند.

 

هری پاتر جی.کی رولینگ سوروس اسنیپ هاگوارتز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین