کد خبر: 48465 A

مرگ نویسنده‌ای که متهم به نوشتن آثار بدبینانه بود

مرگ نویسنده‌ای که متهم به نوشتن آثار بدبینانه بود

نویسنده سرشناس سوئدی که سال‌ها به عنوان یکی از چهره‌های مطرح ادبیات کشورش مطرح بود، در ۸۵ سالگی درگذشت.

ایران آرت: پر اولوف انکوییست یکی از مشهورترین نویسندگان معاصر سوئدی در ۸۵ سالگی درگذشت.

وی که بیش از نیم قرن به عنوان نویسنده فعالیت کرده بود نه تنها در کشورش که در سراسر اروپا و به ویژه فرانسه و آلمان شهره بود.

نمایشنامه‌ها و رمان‌های انکوییست که از آنها به عنوان آثاری بدبینانه یاد می‌شود، اغلب با سوال‌هایی درباره حقیقت و با خطوطی مبهم بین واقعیت و داستان ترسیم شده‌اند.

فیلم "پله فاتح" به کارگردانی بیله آگوست که وی به نوشتن فیلمنامه آن کمک کرد، جایزه اسکار را برای بهترین فیلم خارجی دریافت کرد.

به گزارش مهر، انکوییست که متولد سال ۱۹۳۴ در شمال سوئد بود، بیش از ۳۰ رمان، نمایشنامه و کتاب غیرداستانی نوشته است و آثار وی به ده‌ها زبان ترجمه شده و جوایز متعددی را در داخل و خارج از کشور زادگاهش دریافت کرده‌اند.

رمان "ملاقات پزشک سلطنتی" که جایزه "آگوست" به عنوان برترین جایزه ادبی سوئد را در سال ۱۹۹۹ دریافت کرد، موجب شد تا او در حوزه بین‌المللی شناخته شود. این رمان داستانی عاشقانه بین پزشک کریستیان هفتم پادشاه دیوانه دانمارک و ملکه وی که جوان‌ترین خواهر جورج سوم از انگلستان بود، را روایت می‌کند.

انکوییست دومین جایزه آگوست را برای زندگینامه‌خودنوشتش با عنوان "یک زندگی متفاوت" در سال ۲۰۰۸ برد.

این نویسنده مطرح که روز شنبه بر اثر سرطان چشم از جهان فروبست، کارش را با روزنامه‌نگاری شروع کرد و در رشته تاریخ ادبیات درس خوانده بود.

نویسنده نمایشنامه نویسنده مشهور پر اولوف انکوییست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین