کد خبر: 4439 A

مارسل پروست: به سر و صدایی که همسایه راه انداخته بود، حسودی‌ام می‌شد/ حراج دو نامه از فلوبر و پروست+عکس

مارسل پروست: به سر و صدایی که همسایه راه انداخته بود، حسودی‌ام می‌شد/ حراج دو نامه از فلوبر و پروست+عکس

دو نامه از دو نویسنده شهیر فرانسوی در حراجی که چهارشنبه هفته جاری برگزارخواهد شد، فروخته می‌شود.

ایران آرت: نامه‌ای از مارسل پروست درباره حسادت به دلیل سر و صدایی که همسایه‌اش راه انداخته بود و همین طور نامه‌ای از گوستاو فلوبر مبنی بر دفاعیه‌اش برای محکامه‌ای که به دلیل نوشتن مادام بواری برایش ترتیب داده بودند، در حراجی فروخته خواهد شد. این دو نامه از مجموعه‌ای است که کارشناسان قیمت آن را سه میلیون یورو تخمین زده‌اند.

به گزارش ایران آرت به نقل از گاردین؛ کشف دو نامه از دو نویسنده بنام فرانسوی، یعنی گوستاو فلوبر و مارسل پروست توسط مجموعه داری فرانسوی حراج 26 آوریل پاریس را برای مخاطبان ادبیات جذاب می‌کند. این جراج، بیست و ششم آوریل، چهارشنبه هفته جاری در هتل دوروت پاریس انجام می‌شود.

نامه فلوبر اشاره به ماجرای معروف محکامه او به دلیل نوشتن "مادام بواری" شاهکاری که او را متهم به ترویج فساد اخلاقی کرد، است. این نامه پیش از دادگاهی او به رشته تحریر درآمده است. اما نامه سرگرم کننده پروست اشاره به رویدادی شخصی دارد. او در این نامه از سر و صدایی که همسایه‌اش راه می‌انداخت گله کرده و نوشته است که این صداها که هر دو روز یکبار از خانه‌ همسایه بلند می‌شد، حسادت او را بر می‌انگیخت.

مارسل پروست (۱۸۷۱،۱۹۲۲) نویسنده  معروف فرانسوی است که به واسطه نگارش اثر سترگش " در جستجوی زمان از دست‌رفته" بزرگ‌ترین نویسنده فرانسه لقب گرفته است.

گوستاو فلوبر (۱۸۲۱ - ۱۸۸۰) یکی از نویسندگان تأثیرگذار قرن نوزدهم فرانسه بود که  از او به عنوان یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان و رمان نویسان غرب یاد می‌شود. شاهکار او "مادام بواری" است.

تصویر دو نامه یاد شده را می‌بینید:

نامه فلوبر

 

 

گوستاو فلوبر مارسل پروست
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین