کد خبر: 43307 A

"ظهور جادو" پرفروش‌ترین کتاب هفته شد

"ظهور جادو" پرفروش‌ترین کتاب هفته شد

جدیدترین فهرست رمان‌های پرفروش‌ نیویورک‌تایمز درحالی منتشر شد که آثار جدید نویسندگانی همچون نورا رابرتز ‌و جیمز پترسون در بین‌ آن‌ها دیده می‌شود.

ایران آرت: نورا رابرتز ‌نویسنده مشهور و از نویسندگان پرفروش نیویورک‌تایمز که پیش‌تر درسال جاری موفق شده بود  با رمان‌های  "‌انتقام" ‌و ‌ "حس پنهان" به فهرست هفتگی پنج اثر پرفروش داستانی این نشریه راه‌ یابد، این‌بار با انتشار رمان جدید خود با عنوان "ظهور جادو"‌ رتبه نخست فهرست پرفروش‌های داستانی این نشریه را به خود اختصاص داد.

 برخی از آثار "‌نورا رابرتز"‌ همچون "بازگشت در غروب"‌،‌ "‌جادوگر تاریکی" ‌و "طلسم سایه"‌ ‌پیش‌تر به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

به گزارش ایسنا، "محافظان" به قلم  "جان گریشام" نیز در هفتمین هفته حضورش در این فهرست با یک پله صعود در جایگاه دوم  قرار گرفت. "گریشام" در این رمان داستان درگیر شدن وکیلی به نام‌ "کالن پست" با چندین قاتل بی‌رحم را روایت می‌کند.

رمان "‌جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند"‌ نوشته "دلیا اوئنز" که  برای شصت و پنجمین هفته متوالی در فهرست رمان‌های پرفروش این نشریه قرارگرفته است، این هفته با یک پله سقوط در رتبه سوم به چشم می‌خورد. "اوئنز" در این کتاب،‌ داستان دختری به نام "کیا" و حوادث پیچیده‌ای را که به دنبال کشف جنازه مرد جوانی در شهر محل زندگی این دختر مشهور به "دختر مرداب" به وقوع می‌پیوندد روایت می‌کند.

اما "جیمز پترسون" که با شنیدن نامش واژه "پرفروش" در ذهن‌ها تداعی می‌شود با رمان "کریس کراس" که بیست و هفتمین جلد از سری کتاب‌های "الکس کراس" محسوب می‌شود، داستان کارآگاهی را روایت می‌کند که این‌بار با مجموعه‌ای از قتل‌ها و جنایت‌های برنامه‌ریزی‌شده مواجه می‌شود. این مجموعه جنایت‌ها این سوال را در ذهن کارآگاه داستان ایجاد می‌کنند که آیا فردی که توسط او دستگیر شده و اخیرا به عنوان مجرم اعدام شده، بی‌گناه بوده یا خیر.

"جیمز پترسون" در سال جاری با رمان‌های "نوزدهمین کریسمس"، "حل‌نشده"‌ و "هجدهمین آدم‌ربایی" به این فهرست راه‌یافته بود.

"پترسون" به طور میانگین سالی ۱۴ کتاب منتشر می‌کند و نام او به عنوان نخستین نویسنده‌ای که یک میلیون جلد از آثارش در قالب دیجیتال به فروش رسیده، ثبت شده است.

در جایگاه پنجم نیز رمان "یک دقیقه به نیمه شب" اثر جدید "دیوید بالداچی" که هفته پیش صدر فهرست را به خود اختصاص داده بود، دیده می‌شود. در رمان "یک دقیقه مانده به نیمه‌شب" داستان "اتلی پاین"‌ را می‌خوانید که پس از بازگشت به شهر زادگاهش برای تحقیق درباره ربوده‌شدن ۳۰ سال پیش خواهرش،‌ به شواهدی از وجود یک قاتل سریالی برمی‌خورد.

این نخستین‌باری نیست که یکی از آثار "بالداچی"  در سال جاری در این فهرست قرار می‌گیرد. پیش‌تر رمان‌های "یک اقدام خوب" و "‌رستگاری" نیز به فهرست پرفروش‌های این نشریه راه‌ یافته ‌بودند. "فراموش‌شده"‌،‌ "تابستان آن سال"‌، "آبی مطلق"‌،‌ "بی‌گناه"‌ و "‌روز صفر"‌ از جمله آثار این نویسنده هستند که تاکنون به زبان فارسی ترجمه شده‌اند.

 

کتاب ادبیات نیویورک تایمز جیمز پترسون نورا رابرتز ظهور جادو
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین