کد خبر: 43271 A

توقف تنها کتابفروشی انگلیسی زبان در پکن/ تحمیل قوانین سخت از سوی شهرداری

توقف تنها کتابفروشی انگلیسی زبان در پکن/ تحمیل قوانین سخت از سوی شهرداری

مسئولان کتابفروشی می‌گویند ساختارهای جدید قانونی شهرداری پکن مانع تجدید اجاره نامه کتابفروشی شده است.

ایران آرت،تنها کتابفروشی انگلیسی زبان شهر پکن تعطیل شد. این کتابفروشی با نام خوره‌های کتاب (Bookworm) سال‌ها کتاب‌های انگلیسی علاقه‌مندان به این زبان را در شهر پکن تامین می‌کرد.

مسئولان کتابفروشی می‌گویند ساختارهای جدید قانونی شهرداری پکن مانع تجدید اجاره نامه کتابفروشی شده است. این کتابفروشی در ابتدا با عنوان کتابخانه افتتاح شده بود ولی ظاهراً بعداً به دلایلی کاربری آن تغییر یافته است.

به گزارش ایبنا، این کتابفروشی یکی از معدود کتابفروشی‌های شهر پکن بود که در کنار کتاب امکانات رفاهی از جمله کافی شاپ در اختیار مشتری‌هایش قرار می‌داد و تقریباً تبدیل به پاتوق بسیاری از نویسندگان و دانشجویان چینی زبان انگلیسی شده بود.

یکی از برنامه‌های دیگر کتابفروشی برگزاری تورهای تفریحی برای مسافران خارجی انگلیسی زبان بود که قصد داشتند از کشور چین بازدید کنند. برگزاری محافل ادبی با حضور نویسندگان خارجی نیز از برنامه‌های روزمره این کتابفروشی فعال بود.

پیش از این کتابفروشی دو شعبه دیگر آن در شهرهای اطراف تعطیل شده بود. روزنامه چاینامورنینگ پست از مالکان درباره اجباری بودن تعطیلی کتابفروشی از سوی مقامات سیاسی سوال کرده بود که مالکان پاسخی به این سوال ندادند.

مالکان کتابفروشی هرچند به سوال سیاسی روزنامه‌نگار چینی پاسخ ندادند ولی اظهار امیدواری کردند تا در آینده نزدیک بتوانند مکان جدیدی برای افتتاح کتابفروشی خود پیدا کنند.

 

کتابفروشی پکن
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین