کد خبر: 43267 A

تعطیلی 800 کتابخانه در 10 سال/ سیاستی که تیشه به ریشه فرهنگ زد

تعطیلی 800 کتابخانه در 10 سال/ سیاستی که تیشه به ریشه فرهنگ زد

آمارها نشان می‌دهد سیاست‌های اقتصاد ریاضتی دولت انگلستان از سال 2010 تا کنون موجب تعطیلی بیشتر کتاب‌خانه‌های کشور شده است.

ایران آرت: آخرین آمارهای ثبت شده در کشور انگلیس حاکی از تعطیلی 800 کتابخانه از زمان به قدرت رسیدن احزاب محافظه‌کار در این کشور است. آمارها نشان می‌دهد سیاست‌های اقتصاد ریاضتی دولت از سال 2010 تا کنون موجب تعطیلی بیشتر کتاب‌خانه‌های کشور شده است.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، بررسی سالانه مؤسسه دارایی و حسابداری (Cipfa) درباره کتابخانه های انگلستان، به استثنای ایرلند شمالی ، نشان می دهد که 3583 شعبه کتابخانه هنوز در انگلیس باز است ولی از سال 2010 تا کنون نزدیک به 800 کتابخانه در این کشور تعطیل شده است.

بر اساس آمارهای ارائه شده توسط این موسسه تعطیلی تقریباً یک پنجم از کتابخانه های انگلستان در طول 10 سال گذشته تنها 29درصد از هزینه‌های دولت را کاهش داده است. هزینه های نگهداری و خدمات کتابخانه‌ برای دولت در سال دوره 2009 تا 2010 یک میلیارد پوند بود ولی این رقم در سال گذشته به 750 میلیون پوند رسید.

راب وایتمن مدیر اجرایی موسسه Cipfaمی گوید به نظر می‌رسد وضعیت کتابخانه‌ها در آینده از این هم بدتر شود چون در سیاست‌های دولت خدمات کتابخانه‌ای در آخرین اولویت‌ها قرار دارد. هفته گذشته بوریس جانسون در مصاحبه با شبکه بی‌بی‌سی اظهار امیدواری کرده بود تا بتواند بیشتر از گذشته در حوزه کتابخانه‌ها بودجه اختصاص داده شود.

جانسون گفت این اضافه بودجه تنها در صورتی اتفاق خواهد افتاد که وضعیت اقتصادی با وجود مسئله برگزیت شرایط مطلوبی داشته باشد. با وجود سخنان نخست وزیر انگلیس در حمایت از کتابخانه‌های عمومی بسیاری از منتقدان دولت اعتقاد دارند کتابخانه‌ها کمترین اهمیت را در دولت جانسون دارند.

 

کتابخانه فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین