کد خبر: 43020 A

ببینید: هشت کتابفروشی جذاب و بی‌نظیر در جهان

ببینید: هشت کتابفروشی جذاب و بی‌نظیر در جهان

دکوراسیون داخلی کتابفروشی‌ها از اهمیت بسیاری در جذب دوستداران کتاب برخوردار است.

ایران آرت: کتابفروشی‌هایی در دنیا وجود دارند که نه صرفا برای کتاب‌های انبوه و به روزشان بلکه به خاطر معماری باشکوه، خلاقیت در چینش قفسه‌های کتاب و نورپردازی ویژه از قدرت سحرآمیز و جذابیت خاصی برخوردار هستند و به خودی خود می‌توانند مقصد بازدیدکنندگان و کتاب‌دوستانی قرار گیرند که هیچ چیز جز گشت و گذار بین قفسه‌های کتاب‌خانه‌ها و کتابفروشی‌ها برایشان لذت‌بخش نیست.

در این مطلب به نقل از خبرگزاری ایبنا هشت کتابفروشی جذاب و بی‌نظیر در دنیا به شما معرفی خواهد شد:

1 کتابفروشی  Housing Works در نیویورک

1

این کتابفروشی که یکی از منحصر به فردترین کتابفروشی‌های نیویورک است بخشی از زنجیره یک سازمان غیرانتفاعی است که همه درآمد آن صرف مبارزه با بیماری ایدر و بی‌خانمانی در امریکا می شود. پله‌های مارپیچ منتهی به بالکن طبقه دوم این کتابفروشی احساس بودن در کتابخانه یک مدرسه قدیمی در قلب نیویورک را به بازدیدکنندگان می‌بخشد.

2: کتابفروشی ال آنتینو اسپلندد در بوئنوس آیرس- آرژانتین

2

این کتابفروشی که از نقاط جذاب و محبوب گردشگری به شمار می‌آید در یک ساختمان تئاتر قدیمی قرار دارد که در سال 1919 بنا شد و بعد به سالن سینما و سپس در سال 2000 تبدیل به یک کتابفروشی با حفظ تمام جزئیات از جمله گنبد مرکزی رنگ‌آمیزی شده، سقف مزین، پرده‌های مخملین و تزئینات پرزرق و برق به سبک آمفی‌تئاترهای قدیمی شد. این کتابفروشی که تجلی ارتباط بین هنرهای نمایشی و کتاب‌ها است دارای 120 هزار جلد کتاب است که بازدیدکنندگان کمتر از یک ساعت در طول روز فرصت دارند از آن دیدن کنند.

3: کتابفروشی کولون در طنجه- مراکش

4

طنجه، سومین شهر مهم در مراکش خانه نویسندگان بسیاری در دهه 50 و 60 میلادی بوده و کتابفروشی کوچک کولونی نیز پاتوق نویسندگان مشهوری چون پل بولز، نویسنده،تنسی ویلیامز،  ترومن کاپوتی و دیگران بوده است. اغلب کتاب‌های این کتابفروشی همچنان به زبان فرانسه است اما کتاب‌های انگلیسی و اسپانیایی و هم‌چنین کتب عربی به وفور در آن یافت می‌شود. این کتابفروشی اغلب کتاب‌هایش را خودش منتشر می‌کند.

4: کتابفروشی کلمه روی آب در لندن- انگلیس

4

کتابفروشی سیار کلمه روی آب که کنار کانال ریجنت در لندن واقع است و به قایق کتابی در این شهر معروف است یکی از آرامش‌بخش‌ترین مکان‌ها در لندن به شمار می‌آید. این کتابفروشی که پیش ازین سیار بوده و روی یک قایق قدیمی ساخته شده بود حالا جای ثابتی پیدا کرده و  بازدیدکنندگان از آن می‌توانند زمستان‌ها کنار آتش هیزم خودشان را گرم کنند و تابستان‌ها در فضای آزاد از اجرای موسیقی و شعر لذت ببرند و یا کنار نهر آب روی چمن بنشینند و کتاب خود را ورق بزنند.

5: کتابفروشی دومینیکانن ماستریخت- هلند

5

این کلیسای متعلق به قرن 13 میلادی در سال 2006 با تبدیل شدن به کتابفروشی حیاتی دوباره یافته است. بازدیدکنندگان از این مکان می‌توانند کتاب‌های مورد نظر خود را از قفسه‌های سه طبقه میان کلیسای جامع جستجو کنند و از تماشای سقف‌های گنبدی شکل پوشیده از دیوارنگاری با پنجره‌های رنگی لذت ببرند. در این کتابفروشی 25 هزار عنوان کتاب صرفا برای نمایش و 45 هزار کتاب برای فروش در اختیار بازدیدکنندگان قرار گرفته است.

6:کتابفروشی لیبریا آکوا آلتا در ونیز- ایتالیا

6

این کتابفروشی منحصر به فرد شاید تنها کتابفروشی در جهان باشد که برای محافظت کتاب‌هایش از آسیب سیلاب کانال‌های ونیز، کتاب‌هایش را در قایق‌های ونیزی گوندلا، کانویی و وان‌ حمام نگهداری می‌کند. کتاب‌های این کتابفروشی تنها شامل عناوین دست دوم می‌شود که به صورت انبوه و نامنظم از زمین تا سقف چیده شده و از برخی کتاب‌ها برای ساختن راه‌پله‌ها استفاده شده و برخی دیوارهای محوطه بیرونی کتابفروشی را پوشانده و منظره جذاب و رنگارنگی ایجاد کرده‌اند.

7: کتابفروشی گویانگ ژونگشو در چین

7

کتابفروشی گویانگ ژونگشو از بهترین کتابفروشی‌های چین به حساب می‌آید. پله‌ها و صندلی‌ها تعبیه شده در قفسه‌های مدور کتاب در ترکیب با سقف‌های آینه‌دار خطای بصری منحصر به فردی از بی‌پایانی کتاب‌ها در این فروشگاه به نمایش گذاشته است. ورودی غارمانند این کتابفروشی نیز بر جذابیت آن افزوده است.

 8: کتابفروشی کی کرادوک ملبورن- استرالیا

8

 در این کتابفروشی واقع در کلیسای گوتیک تنها کتاب‌های عتیقه و دست دوم به فروش می‌رسد. بازدیدکنندگان ازین کتابفروشی می‌توانند مجموعه‌ای حیرت‌انگیز از مجسمه‌های جغد را که در نقاط مختلف کتابفروشی دیده می‌شود و یا کتابی از جین آستن را که در سال 1833 منتشر شده با قیمت 15 هزار دلار خریداری کنند.

 

معماری کتابخانه کتابفروشی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین