کد خبر: 42651 A

آمارهای جالب از میزان کتاب خواندن در آمریکا

آمارهای جالب از میزان کتاب خواندن در آمریکا

بر اساس گزارش جدیدی که توسط مرکز تحقیقات پیو منتشر شده است: بیست و هفت درصد از بزرگسالان آمریکایی در 12 ماه گذشته هیچ کتابی نخواندند.

ایران آرت: براساس یک بررسی جدی، بیش از یک چهارم از بزرگسالان آمریکایی می‌گویند که در یک سال گذشته هیچ کتابی از جمله چاپی یا الکترونیک مطالعه نکردند.

بر اساس گزارش جدیدی که توسط مرکز تحقیقات پیو منتشر شده است: بیست و هفت درصد از بزرگسالان آمریکایی در 12 ماه گذشته هیچ کتابی نخواندند. در نظرسنجی پیو بیش از 1500 بزرگسال آمریکایی شرکت کردند.

مطابق با یافته‌ها، چهل و چهار درصد بزرگسالان دارای تحصیلات پایین‌تر از دیپلم نسبت به دارندگان مدارک دانشگاهی کمتر کتاب می‌خوانند. افرادی که سطح تحصیلات پایین‌تری دارند نسبت به دیگران کمتر احتمال داشته که از دستگاه‌های هوشمند برای خواندن کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.

به گزارش ایبنا، آمار جالب دیگری که در این گزارش منتشر شده است رابطه میزان درآمد با مطالعه کتاب است که نشان می‌دهد سال گذشته کسانی که سالانه کمتر از 30هزار دلار درآمد داشتند، کمتر نسبت به افراد بالای این رقم درآمد کتاب مطالعه کردند.

در همین حال 40 درصد از اسپانیایی‌ها و 33 درصد از آمریکایی‌های آفریقایی تبار نسبت به 22درصد از سفیدپوستان کمتر کتاب خواندند.

 

کتاب ادبیات کتابخوانی فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین