کد خبر: 42144 A

معرفی برندگان جایزه مدیسی/ "وسوسه" برنده میدان شد

معرفی برندگان جایزه مدیسی/ "وسوسه" برنده میدان شد

هیئت داوران جایزه معتبر مدیسی اسامی برندگان این جایزه را در شاخه‌های رمان فرانسوی، غیرفرانسوی و مقاله معرفی کردند.

ایران آرت، پس از معرفی برگزیدگان مهم‌ترین جوایز فصل ادبی فرانسه از قبیل گنکور، رنودو و فمینا، جایزه معتبر مدیسی نیز برگزیدگان خود را در سه بخش رمان فرانسوی، غیرفرانسوی و اثر غیرداستانی معرفی کرد.

رمان "وسوسه" نوشته لوک لانگ، نویسنده فرانسوی که از سوی انتشارات استوک منتشر شده بود به عنوان برنده نهایی جایزه معتبر مدیسی در بخش رمان فرانسوی معرفی شد.

به گزارش ایبنا، "وسوسه" که یک تریلر خانوادگی درباره طبیعت وحشی و طبیعت انسانی است روایت چالش‌های فرانسوا، جراح ارتوپد 55 ساله است که در یک برنامه شکار گوزنی را زخمی می‌کند اما در لحظه آخر و قبل از آنکه حیوان را از پا درآورد نظرش تغییر می‌کند.

جایزه مدیسی در بخش رمان خارجی به رمان "میس ایسلند"  نوشته اوا اولا فسدوتیر از انتشارات زولما رسید و در بخش اثر غیرداستانی نیز  "فراموش کرده‌ام" نوشته بول اوژیه از انتشارات سوئی به عنوان برنده معرفی شد.

رمان "میس ایسلند" داستان دختر جوان ایسلندی را روایت می‌کند که در رویای نویسنده شدن خانواده خود را ترک می‌کند اما وسوسه برنده شدن در رقابت دختر شایسته ایسلندی زندگی او را دگرگون می‌کند.

 بول اوژیه نیز در "فراموش کرده‌ام" که اثری خود زندگی‌نامه‌‌ای است به زندگی حرفه‌ای خود، دیدارهای عاشقانه، دوستانه، هنری و در نهایت از دست دادن تنها دخترش پرداخته است.

سال گذشته پی‌یر گویوتا، برای رمان "حماقت"، راسل کوشنر با رمان "باشگاه مریخ" به ترجمه سیلیو اشنایتر و استفانو مسینی برای "برادران لهمن" به ترتیب جوایز رمان فرانسوی، رمان خارجی و مقاله مدیسی را از آن خود کردند.

گروه داوران امسال جایزه مدیسی عبارت بودند از مارین آلفانت، میشل برودو، ماری داریوسک، دومینیک فرناندز، آن گارتا، پاتریک گرانویل، آندری مکین، فردریک میتران، پاسکال رز و آلن واینشتاین.

جایزه مدیسی سال ۱۹۵۸ تأسیس شد و حدود یک دهه صرفاً به رمان‌های فرانسوی اهدا می‌شد. از سال ۱۹۷۰ دست‌اندرکاران این جایزه ادبی تصمیم گرفتند رمان‌های ترجمه‌شده به فرانسه را نیز داوری کنند. از مشهورترین نویسندگان فرانسوی که برنده این جایزه شده‌اند می‌توان به کلود موریس، کلود سیمون و آندره مکین اشاره کرد.

میلان کوندرا، دوریس لسینگ، خولیو کورتاسار، اومبرتو اِکو، جوزف هلر، الزا مورانته، آنتونیو تابوکی، پُل استر، فیلیپ راث و اورهان پاموک از جمله برندگان غیرفرانسوی مدیسی بوده‌اند.

جایزه مدیسی وسوسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین