کد خبر: 41113 A

ابتکار هفت برند جهانی برای روز خودنویس در تهران/نوستالژی نوشتن با خودنویس روی کاغذ

ابتکار هفت برند جهانی برای روز خودنویس در تهران/نوستالژی نوشتن با خودنویس روی کاغذ

استدلر، پارکر، فابرکاستل، کاوِکو ، لامی، مونته گراپا، واترمن برای ایرانیان سورپرایز دارند.

ایران آرت: نمی توان کتمان کرد این روزها نوشتن روی کاغذ در دنیا رو به افول گذاشته است و نوشتن ها در صفحات کیبورد گوشی ها و تبلت ها محدود شده است.

اگر این اتفاق در هر جای دیگر دنیا چندان معنایی نداشته باشد در ایران ما که مردمانش از دیر سال ها به 'خط و ربط' شهره اند و خط خوش روزگاری برای خودش اعتبار و تشخصی داشت یک آسیب جدی است.

این در حالی ست که در همه ممالک صاحب فرهنگ و تمدن ،ارزش ها و رسوم اصیل حفظ و نگهداری می شود مثلا ژاپنی ها همچنان کیمونوی خود را گرامی می دارند و حتی آن را تبلیغ و ترویج می کنند و چینی ها خط سنتی خود در شرق دور را مایه مباهات جلوه می دهند.

از این رو ایرانی نیز که با خط خوش و تحریر کتب های خطی بسیار ارزشمند گنجینه ای فاخر برای بشر امروز ساخته که مهم ترین کتابخانه ها و موزه های غرب به آن می بالند باید از این خط گرانبهای فارسی مراقبت کند.

لذت نوشتن روی کاغذ، لغزش و رقص قلم، بوی مرکب و درآمیختن آن با شمیم کاغذ ... به حتم یاد روزگار خوش کودکی را به ذهن خواهد آورد و نوستالژی های شیرین را بازآفرینی می کند.

همیشه همراه آدم هایی که به خط خوش شهره بودند 'خودنویس' کنار جیب بغل کت شان توجه ها را به خود جلب می کرد و گاه این خودنویس ها برای خود تاریخچه و داستان هایی شنیده داشتند.

اول نوامبر، سراسر دنیا قرار است روز جهانی خودنویس جشن گرفته شود و از این قلم تحریر تاریخ ساز تجلیل به عمل آید؛ خوشبختانه در ایران هم هفت برند معتبر بین المللی رویدادیی مبسوط و مفصل تدارک دیده اند تا تهران نیز از این اتفاق شیرین بی نصیب نماند.

استدلر، پارکر ، فابرکاستل، کاوِکو ، لامی، مونته گراپا ، واترمن هفت برند شاخص بین المللی هستند که این روزها برترین تولیدکنندگان خودنویس در جهان اند و برای روز جهانی خودنویس شهروندان ایرانی را سورپرایز خواهند کرد.

به زودی زمان و مکان مجموعه برنامه های روز خودنویس در تهران اعلام خواهد شد.

فابرکاستل پارکر استدلر لامی کاوکو مونته گراپا واترمن نمایشگاه گذر قلم
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین