کد خبر: 40797 A

حراج نامه خصوصی نویسنده زن به خواهرش

حراج نامه خصوصی نویسنده زن به خواهرش

نامه‌ای از جین آستن خطاب به خواهرش کاساندرا که برای یک قرن در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شد در حراجی بونهامس به فروش گذاشته می‌شود.

ایران آرت: نامه‌های "جین آستن"، نویسنده مشهور انگلیسی به ندرت در حراجی‌ها دیده می‌شوند،‌ چرا که "کاساندرا"‌ و دیگر اعضای خانواده این نویسنده بخش زیادی از نامه‌ها را نابود کردند. از ۳۰۰۰ نامه نوشته‌شده توسط "‌آستن" تنها ۱۶۱ عدد آن‌ها باقی‌ مانده که ۹۵ عدد از این مجموعه نامه‌ها به "‌کاساندرا" ‌نوشته شده است.

به گزارش ایسنا، این نامه‌ چهارصفحه‌ای که قرار است در روزهای آینده به مزایده گذاشته شود به شانزدهم سپتامبر سال  ۱۸۱۳ یعنی کمی پس از نگارش رمان "غرور و تعصب" بازمی‌گردد. "‌آستن" در این نامه که خطاب به خواهرش نوشته شده، درباره موضوعات مختلفی از ملاقاتش با یک دندانپزشک تا مد و زندگی روزمره سخن گفته است.

حراجی بونهامس که این نامه را در بیست و سوم اکتبر به مزایده می‌گذارد، اعلام کرد این نامه تصویری واضح از جهان پیرامون رمان‌های آستن منعکس می‌کند.

این حراجی امیدوار است این اثر که از سال ۱۹۰۹ در یک مجموعه خصوصی نگهداری می‌شده به قیمت ۶۵ هزار تا ۹۷ هزار پوند به فروش برسد.

"کاترین شاترلند"‌ یکی از کارشناسان آثار "استن" و یکی از مسئولان خانه‌موزه ‌این هنرمند معتقد است از این نامه می‌توان به عنوان یکی از ارزشمندترین آثار خانه‌موزه "آستن" یاد کرد.

این خانه‌موزه اوایل سال جاری یک کمپین برای جمع‌آوری پول مورد نیاز خرید تکه‌ای ‌از نامه‌ "آستن"‌ به راه انداخت. این موزه برای خریداری این اثر متعلق به سال  ۱۸۱۴، ۳۵هزار پوند احتیاج داشت. بیش از ۲۵۰ نفر در مدت شش هفته، ۱۰ هزار پوند برای خریداری این اثر به موزه کمک کردند. این تکه‌ نامه در حال حاضر در خانه‌موزه "آستن" به نمایش گذاشته می‌شود.

 "جین آستن" نویسنده‌ انگلیسی است که روز شانزدهم دسامبر سال ۱۷۷۵ به ‌دنیا آمد. آثار او ادبیات غرب را بسیار مورد تأثیر قرار داده ‌است. شناخت "آستن" از زندگی زنان و مهارتش در گوشه و کنایه‌ها، او را به یکی از مشهورترین رمان‌نویسان عصر خودش تبدیل کرد. او از سال ۱۸۱۱ تا ۱۸۱۶، با نگارش چهار رمان ‌"عقل و احساس"، "غرور و تعصب"، ‌"منسفیلد پارک" و "اما" اعتبار یک نویسنده‌ شناخته‌شده را به ‌دست آورد.

"آستن" دو رمان دیگر را به نام‌های "کلیسای نورث‌انگر" و "ترغیب" نیز نوشت که هر دو در سال ۱۸۱۸ پس از مرگش به چاپ رسیدند و "سندیشن" تنها رمان ناتمام اوست.

 

نویسنده زن جین آستین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین