کد خبر: 40571 A

جایزه ۱۵ هزار پوندی برای نویسنده داستان "نامرئی"

 جایزه ۱۵ هزار پوندی برای نویسنده داستان "نامرئی"

داستان کوتاه "نامرئی" جایزه ۱۵هزار پوندی جایزه ملی داستان کوتاه بریتانیا را به خود اختصاص داد.

ایران آرت: جو لوید نویسنده ولزی توانست جایزه ملی داستان کوتاه بریتانیا (جایزه ملی داستان کوتاه بی‌بی‌سی) را برای داستان کوتاه "نامرئی" دریافت کند.

داستان کوتاه "‌نامرئی" درباره زنی به نام "مارتا" است که مدعی است با خانواده‌ای نامرئی که در یک عمارت نامرئی زندگی می‌کنند، دوستی دارد. "‌لوید" داستان کوتاه خود را پس از آن‌که به طور اتفاقی تاریخچه زنی متعلق به قرن هجدهم را در وب‌سایت "‌دیکشنری بیوگرافی ولز" مطالعه کرد، نوشت.

به گزارش  ایسنا، "لیندا کلارک"، "لوسی کالدول"، "ژاکلین کروکس" و "تامسین گری" از دیگر نویسندگانی بودند که برای کسب این جایزه با "لوید" به رقابت پرداختند. به هر یک از نویسندگانی که به مرحله نهایی این جایزه راه‌یافتند ۶۰۰ پوند اهدا می‌شود.

رئیس هیات داوران این دوره از جایزه بیان کرد تمامی داوران برای انتخاب داستان‌ "نامرئی" به عنوان برنده جایزه ملی داستان کوتاه BBC، هم‌رای بودند.

سال گذشته "اینگرید پرساد" نویسنده اهل کشور ترینیداد با اولین داستان کوتاه خود با عنوان "شکر سیب" جایزه ۱۵ هزار پوندی جایزه ملی داستان کوتاه بریتانیا (جایزه ملی داستان کوتاه بی‌بی‌سی) را در رقابت با دیگر نامزدها به خانه برد. 

نویسنده جایزه ادبی رمان نویس داستان کوتاه جو لوید
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین