کد خبر: 39267 A

آرت تراپی های آرادمان به بازار آمد/ شاهنامه و ژول ورن رنگ آمیزی کنید آرامش بگیرید

آرت تراپی های آرادمان به بازار آمد/ شاهنامه و ژول ورن رنگ آمیزی کنید آرامش بگیرید

چهار کتاب آرت تراپی نقاشی بزرگسالان با درونمایه تجسمی – ادبی منتشر شد.

ایران آرتاین چهار کتاب، همگی از طرح‌های طراحان روس بهره گرفته‌اند که هر کدام با محوری از ادبیات فارسی یا ادبیات جهان تلفیق یافته است.

«رؤیای سیمرغ» یکی از این کتاب‌هاست؛ با طرح‌های «دایانا گاسپار» و دو روایت سیمرغ از شاهنامه چاپ مسکو.

در «دور دنیا در هشتاد روز» (سفر با قالیچه‌های رنگارنگ) در کنار طرح‌ها، خلاصه داستان مشهور «ژول ورن» به‌ زبان انگلیسی آمده است.

«باران عشق» اما با شاهکارهای عاشقانه شعر سبک هندی تلفیق شده و همچنین با معرفی این سبک شعری در تاریخ ادبیات زبان فارسی همراه است.

«دنیای صوفی» (جادویی از فلسفه رنگ‌ها) نیز با الهام از داستان «دنیای سوفی» اثر مشهور «یوستین گوردر» شکل گرفته و در این اثر، به پرسش‌های فلسفی آن کتاب درباره زندگی و هستی، اشاره شده است.

چهار کتاب یادشده همگی در 60 صفحه قطع خشتی بزرگ یا رحلی، با تالیف و ترجمه فاطمه فرقانی، توسط انتشارات آرادمان و همگی به بهای 25 هزار تومان منتشر شده‌اند.

در مقدمه‌ مشترک کتاب‌ها درباره کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان (آرت تراپی) آمده است:

«رنگ‌آمیزی نه‌تنها یک فعالیت مهم آرامش‌بخش و خلاقیت‌ساز برای کودکان و نوجوانان، بلکه برای بزرگسالان هم فرصتی است برای رسیدن به آرامشی مؤثر که به زندگی جلوه‌ بهتری می‌بخشد.

در تفکرات کهن نیز رنگ، تسکین‌دهنده است و آرامش‌بخش؛ حال وقتی فرصت رنگ‌آمیزی ده‌ها صفحه طرح‌های استاندارد، هنرمندانه و علمی برای همگان فراهم می‌شود، علاوه بر افزودن رنگ بهتر به زندگی، این فرصت هم فراهم می‌شود که هنرمند درون هر فردی کشف شود.

این طرح‌ها طوری طراحی شده‌اند که انگار عشق را، هم در داخل و هم در خارج خطوط جست‌وجو و درنهایت کشف می‌کنید.

ارتباط نوستالژیک با مدادهای رنگی و کاغذ سفید، وقتی با الگوهای زیبا و گستره‌ی انتخابی عظیم از رنگ‌ها آمیخته می‌شود، یک فرصت استثنایی به‌وجود می‌آورد؛ فرصتی تا سرکشی روح را با خیال‌انگیزی چنان درآمیزیم که انگار آهوی خوش نقش و نگار و چابکی در درون هر کدام از ما متولد می‌شود و به اعتلاء می‌رسد.

این شیوه اکنون در جوامع توسعه‌یافته بیش از هر وسیله‌ دیگری توصیه می‌شود؛ زیرا یک رفتار باوقار هنرمندانه را تجویز می‌کند که هدف و دستاورد آن تنها یک فرصت سرگرمی نیست، بلکه وجوهی از انسان معاصر را بیدار و نمایان می‌کند که شاید در لابه‌لای لایه‌های سنگین و ضخیم زندگی پراضطراب ماشینی ما، هیچ‌گاه فرصت بروز نیافته‌اند. ضمن آن‌که با ایجاد فرصت تمرکز، شهروندانِ زندگی پرشتاب و پرتنش امروز را نرم و آرام به تمرکز و آرامش رهنمون می‌کند.

این الگوهای جادویی آسمانی، انسان را بویژه پس از یک روز یا هفته‌ کاری سخت، مانند آلیس به سرزمین دیگر می‌برد؛ آن‌جا که ساحل سکون و آرامش است و هر طرف را نگاه می‌کنی، همه‌چیز به زیباترین و هنرمندانه‌ترین شکل، ترسیم شده است.

این الگوهای دلربا به زندگی ما رنگ دیگری می‌دهند و جریان دیگری می‌بخشند. دنیای شگفت‌انگیزی می‌سازند که انگار عینیت یافتن خیال‌های ماست. آهسته آهسته ما را به جایی می‌رسانند که تا به حال خود را این‌قدر به رؤیاهایمان نزدیک حس نکرده‌ایم.

با این شیوه ذهن خود را به سمت رؤیاهای لذتبخشمان هدایت می‌کنیم و به زندگی‌مان بهبود می‌بخشیم. علاوه بر این، یک نوع حس خاطره‌انگیز بازگشت به عقب در زمان، ما را سرگرم رنگ‌های بی‌پایانی می‌سازد که انگار یک شورشی خفته را به‌شکلی جسورانه و محترم در درون ما بیدار می‌کند.

رسیدن به رؤیاها واقعیتی است که آن را به عزیزانمان می‌توانیم هدیه کنیم.»

 

آرادمان پیش‌تر کتاب‌های «رؤیای رنگی»، «باغ مونه»، «باغ ون‌گوگ»، «باغ مشاهیر»، «نقش بهشت»، «شازده کوچولو»، «رؤیای پاریس و ونیز» و «خوابهای طلایی» را نیز از همین سری کتاب‌ها منتشر کرده است.

 
انتشارات آرادمان کتاب آرت تراپی آرت تراپی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین