کد خبر: 39065 A

کشورهایی که رکورددار انتشار کتاب هستند

کشورهایی که رکورددار انتشار کتاب هستند

فرانسه یکی از کشورهای پیشگام در صنعت نشر است که در آن سالانه بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود اما سه کشور دیگر در این زمینه از فرانسه پیش هستند.

ایران آرت: هر سال در فرانسه بیش از ۸۰ هزار عنوان کتاب منتشر می‌شود که از این تعداد ۳۵ درصد در قالب کتب الکترونیک است. در بین پرفروش‌ترین کتاب‌ها می‌توان به کتب راهنما در بخش‌های مختلف (مانند کتب راهنمای گردشگران برای کشورهای مختلف، کتب راهنمای آشپزی یا شیوه تزیینات داخلی و...) اشاره کرد. پس از این کتاب‌ها آثار ادبی که عمدتا در قالب کتب جیبی، کتب نقد ادبی، رمان و ... ارائه می‌شوند، در رتبه بعدی فروش قرار دارند.

البته این رقم هر سال یکسان نیست. رشد انتشار کتاب در فرانسه صعودی بوده است به گونه‌ای که در سال ۱۹۹۰ میلادی ۳۹ هزار و ۲۰۰ عنوان، در سال ۲۰۰۰ حدود ۵۲ هزار عنوان، در سال ۲۰۰۶ بالغ بر ۷۶ هزار عنوان و در سال ۲۰۱۰ بیش از ۷۹ هزار و ۳۰۰ عنوان کتاب در این کشور منتشر شده است.

به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در فرانسه، در سال ۲۰۱۵ فرانسه تعداد عناوین منتشره در فرانسه بالغ بر ۱۰۷ هزار بود. در این سال فرانسه توانست رتبه چهارم جهانی از نظر عناوین منتشره را کسب کند.

در این سال چین با ۴۷۰ هزار عنوان در رتبه نخست، امریکا با ۳۳۹ هزار عنوان در جایگاه دوم و انگلیس با ۱۷۳ هزار عنوان در جایگاه سوم قرار داشتند. بر اساس همین آمار برای هر یک میلیون فرانسوی هر سال ۱۶۴۳ عنوان کتاب یا به تعبیری روزانه ۲۹۳ عنوان جدید منتشر می‌شود.

در همین گزارش در مورد میزان مطالعه در کشورهای مختلف آمده است: هندی‌ها با ۱۰ ساعت مطالعه در هفته در صدر ملت‌های پرمطالعه قرار دارند. پس از هند بیشترین میزان مطالعه در کشورهای تایلند، فیلیپین و چین است. در فرانسه میانگین مطالعه ۶ ساعت و ۴۵ دقیقه در هفته، نزد آمریکایی‌ها ۵ ساعت و ۴۵ دقیقه و نزد انگلیسی‌ها ۵ ساعت ۱۸ دقیقه است.

 

کتاب ادبیات فرهنگ ادبیات فرانسه ادبیات چین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین