کد خبر: 38801 A

هواپیمایی که تبدیل به کتابخانه شد

هواپیمایی که تبدیل به کتابخانه شد

یک هواپیمای بوئینگ 727 در مکزیک با شبیه‌ساز پرواز واقعی به کتابخانه‌ای جذاب با امکانات منحصر به فرد برای کودکان و دانش‌آموزان تبدیل شده است

ایران آرت: یک هواپیمای بوئینگ 727 که در سال 2008 در مکزیک زمین‌گیر و از کار افتاده اعلام شد امروز تبدیل  به کتابخانه‌ای هیجان‌انگیز برای کودکان و دانش‌آموزان کنجکاو و علاقه‌مند به پرواز شده که مجهز به امکانات گسترده‌ای از جمله اینترنت پرسرعت، کامپیوتر‌های پیشرفته و تبلت است. این هواپیما با شبیه‌ساز پرواز واقعی و وجود کتاب‌های متنوع و مختلف شور و هیجان توصیف‌ناپذیری را بین بازدیدکنندگان از آن ایجاد کرده است.

به گزارش ایبنا به نقل از اکتوالیته، در ماه آوریل سال 2018 و بعد از گذشت 10 سال از آخرین فرود هواپیمای بوئینگ 727 در مکزیک که برای همیشه از باند فرودگاه مکزیک خارج و به شهرمرزی سیداد هیدالگو برای جداسازی منتقل شد یک موسسه غیرانتفاعی با کمک و حمایت دبیرخانه فرهنگ فدرال مکزیک قطعات این هواپیما را دوباره تجمیع و به کتابخانه‌ تبدیل کرده است.

از زمان افتتاح این هواپیما که کتابخانه روی ابرها نام دارد عده بسیاری از کودکان چندساله تا دانشجویان دانشگاه از آن دیدن و از امکانات مختلف و چندگانه آن استفاده کرده‌اند. در انتهای این هواپیما یک سالن مطالعه وجود دارد که بازدید کنندگان می‌توانند روی صندلی‌های راحت آن بنشیند و کتاب بخوانند؛ در حالی که حسی مانند پرواز را تجربه می‌کنند. اتاقی نیز برای نمایش فیلم در داخل آن تعبیه شده است.

یک معلم که به همراه دانش‌آموزانش در این هواپیما حضور داشته درباره تجربه این حضور گفته که بیشتر دانش‌آموزان حتی یک بار هم تجربه پرواز و گاه امکان داشتن و استفاده از  کامپیوتر شخصی را نداشته‌اند. تشویق و ترغیب به خواندن همراه و همگام با فناوری اهمیت بسیاری دارد و موجب خلق فضایی پرشور و نشاط برای آن‌ها می‌شود.

 

هواپیما کتابخانه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین