کد خبر: 38246 A

یک کتابفروشی که پناهگاه افراد بی خانمان شد/ عکس

یک کتابفروشی که پناهگاه افراد بی خانمان شد/ عکس

بعد از افتتاح کتابفروشی کورسومیس و دوستانش رویاهای بزرگتری دارند. آنها امیدوارند بتوانند برای افراد بی‌خانمان شغل ایجاد کنند و تا جای ممکن به آنها در تامین مسکن کمک کنند.

ایران آرت: بحران اقتصادی کشور یونان موجب بی‌خانمان شدن بسیاری از شهروندان این کشور شده است. لئونیداس کورسومیس 70 ساله در جریان بحران اقتصادی کشورش شغل خود را در یک کتابفروشی از دست داد ولی با توجه به مشکلات زیادش توانست اولین کتابفروشی کتاب‌های دست دوم در شهر آتن پایتخت یونان را افتتاح کند که حالا پناهگاه بسیاری از افراد بی‌خانمان شده است.

کورسومیس انباری به مساحت بیش از 400 متر مربع را تبدیل به کتابفروشی کرده است که نه تنها هزینه‌های زندگی‌اش را تامین کرده بلکه توانسته به بسیاری از شهروندان بی‌خانمان در پایتخت قدیمی‌ترین شهر اروپا کمک کند. پیش از افتتاح این کتابفروشی خودش روزهای بسیاری را در خیابان‌های آتن بدون داشتن سرپناه سپری کرده است ولی حالا با افتتاح این کتابفروشی نه تنها از پس هزینه‌های کرایه خانه برمی‌آید بلکه به افراد بی‌خانمان نیز کمک می‌کند.

به گزارش ایبنا، در سال‌های گذشته بحران اقتصادی یونان آنقدر شدید بوده است که نرخ بیکاری در این کشور به بیشترین حد خود رسیده و باعث فقیرتر شدن بسیاری از شهروندان این کشور شد. کورسومیس نیز از جمله افرادی بود که کارشان را از دست دادند. او در خیابان‌ها در میان زباله ‌ها به جای ظروف پلاستیکی به دنبال کتاب‌هایی بود که دور انداخته شده بودند. او این کتاب‌ها را در بازار با قیمت‌ ناچیزی می‌فروخت تا بتواند هزینه‌های معیشت خود را فراهم کند ولی حالا با افتتاح این کتابفروشی توانسته درآمد قابل قبولی کسب کند.

 

کورسومیس می‌گوید بعد از آنکه درآمد خوبی از طریق فروش کتاب‌های دست دوم به دست آوردم به فکر افتتاح کتابفروشی خودم افتادم. توانستم مکانی مخروبه را دست و پا کنم و آن را تبدیل به اولین کتابفروشی انحصاری کتاب‌های دست دوم کنم. حالا با همکاری دوستانش که آنها نیز خانه و کاشانه ندارند توانسته زندگی آنها را نیز تامین کند.

49181167_303

کورسومیس اولین بار در فیس بوک آگهی منتشر کرد و از شهروندان یونان خواست کتاب‌هایی که نیاز ندارند در اختیار آنها قرار دهند که در روز اول آگاهی 900 جلد کتاب جمع شد و بعد با انتشار داستان این کتابفروشی در رسانه‌های یونانی کتاب‌های بیشتری به این کتابفروش اهداء شد و حالا درآمد این کتابفروشی برای تامین بسیاری از بی‌خانمان‌های شهر کافی است. وی می‌گوید ما هر روز کتاب‌های بسیاری از طریق پست از تمام شهرهای یونان دریافت می‌کنیم که درحال حاضر 50هزار جلد کتاب دست دوم برای فروش داریم.

بعد از افتتاح کتابفروشی کورسومیس و دوستانش رویاهای بزرگتری دارند. آنها امیدوارند بتوانند برای افراد بی‌خانمان شغل ایجاد کنند و تا جای ممکن به آنها در تامین مسکن کمک کنند.

 

کتاب ادبیات کتابخانه کتابفروشی کورسومیس
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین