کد خبر: 38171 A

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ‌ و هنر گامی برای رونق کسب و کار هنر در ایران

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ‌ و هنر گامی برای رونق کسب و کار هنر در ایران

ایران‌آرت: در نشست شبکه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر درباره ایده‌های خلاقانه برای جلب مشارکت بخش خصوصی برای رونق کسب و کار بحث و تبادل و نظر شد‌. 

به گزارش ستاد اطلاع‌رسانی رویدادهای ترویج کتابخوانی و شبکه شهرهای خلاق، در نشست امروز چهارشنبه دوم مردادماه که با حضور معاونان هنری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سراسر کشور برگزار شد؛  ابراهیم حیدری دبیر اجرایی این رویداد فرهنگی به شرح  برنامه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر پرداخت و گفت: دو هفته پیش فراخوان این رویداد فرهنگی منتشر و به ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی تمامی استان های کشور ابلاغ شده است. وی عمده هدف از تشکیل شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را فراهم آوردن زمینه بروز خلاقیت‌های نهفته در شهرها و مناطق مختلف کشور دانست که باید این خلاقیت‌ها پویا شوند و در قالب این برنامه، هنرها و ظرفیت‌های هنری برای رونق کسب و کار را فراهم آوریم.حیدری در ادامه این برنامه را در راستای اجرای بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری مبنی بر دروزن زایی اقتصاد دانست و آن را از  برنامه‌ها و ابلاغیه‌های مهم وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد. دبیر اجرایی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از اداره‌های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های سراسر کشور خواست از طریق مذاکره و هم‌افزایی با دیگر نهادها و سازمان‌های استانی دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر را در استان‌ها ایجاد کنند تا بتوانند از ظرفیت‌های انجمن‌ها و تشکل‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی در استان‌ها برای تحقق اهداف این برنامه استفاده شود. 

این مقام مسئول تاکید کرد؛ با تشکیل  دبیرخانه شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در مراکز استان‌ها، طرح‌ها و ایده‌ها در مرحله‌ی نخست در سطح استان داوری می‌شود، پس از داوری آثار اولیه شهرهای خلاق و فرهنگ و هنر آثار به دبیرخانه مرکزی ارسال و براساس ضوابط و شرایط تعیین  شده در فراخوان آثار بررسی و شهرهای خلاق حوزه های مختلف انتخاب خواهد شد. همچنین از طریق این برنامه زمینه و فرصت تعامل و همکاری موثر با سازمان جهانی یونسکو از طریق دفتر ملی یونسکو در ایران فراهم می‌شود و  شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران به شبکه شهرهای خلاق جهان ارتباط می‌گیرند. 

همچنین در این نشست علی‌اصغر سیدآبادی مشاور وزیر در امور برنامه‌ریزی هدف از تشکیل برنامه شهر‌های شبکه برنامه شبکه شهرهای خلاق را جلب  مشارکت حداکثری استان‌های کشور اعلام کرد و گفت: شبکه شهرهای خلاق  فرصت کنار هم قرار ‌گرفتن شهرهای مختلف ایران را فراهم می‌آورد و با گروه‌سازی چند شهر و مشارکت موثر آن‌ها،  هر گروه برای  یک  منطقه جغرافیایی  در زمینه مسائل فرهنگی و رونق کسب و کار هنر در  سطح کشور تصمیم گیری می‌شود. در شبکه‌ شهرهای خلاق فرهنگ و هنر باید از تمام ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی نهادهای عمومی مانند شهرداری و تشکل‌ها و  انجمن‌های غیردولتی در همه استان‌ها استفاده شود‌ تا با اتکا بر ظرفیت‌های محلی و بومی برنامه شبکه شهرهای خلاق هر شهر برنامه ریزی شود و پس از جمع‌آوری اطلاعات پرونده شهرهای مختلف در بخش‌های مختلف این فراخوان به دبیرخانه مرکزی تهران ارسال و شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلف انتخاب شود. 

در ادامه برنامه معاونان محترم فرهنگ و ارشاد سراسر کشور در گروه‌های مختلف تقسیم و به صورت کارگاهی به انجام فعالیت پرداختند. این برنامه تا عصر روز دوشنبه دوم مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

 

رویدادهای ترویج کتابخوانی و شبکه شهرهای خلاق ابراهیم حیدری
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین