کد خبر: 37957 A

جملات پایانی رمان‌های معروف/ "صد سال تنهایی" و "آلیس در سرزمین عجایب" چگونه به پایان رسیدند؟

جملات پایانی رمان‌های معروف/ "صد سال تنهایی" و "آلیس در سرزمین عجایب" چگونه به پایان رسیدند؟

جملاتی که مخاطب در پایان رمان می‌خواند در شکل‌گیری خاطره نهایی او نقش مهمی دارد.

ایران آرت: رسیدن به جملات پایانی یک رمان معمولا به معنای یک خداحافظی تلخ و شیرین است. شما به شخصیت‌های خاصی علاقه مند شده‌اید و همراه آن ها زندگی کرده‌اید اما طرح داستان به پایان خود رسیده است و حالا باید به دنیای واقعی برگردید.

جملاتی که در پایان رمان می‌خوانید در شکل گیری خاطره نهایی تان از آن نقش مهمی دارند.  به گزارش روزنامه خراسان، در این مطلب خاطره پایانی چند اثر معروف را مرور می‌کنیم.

"آلیس در سرزمین عجایب"/لوییس کارول

درباره رمان: رمان آلیس در سرزمین عجایب در سال 1865 منتشر شد و مورد توجه کودکان و بزرگ سالان قرار گرفت. این رمان به دلیل ساختار و سبک روایی اش و نیز تصویرگری ها و شخصیت پردازی هایش به شدت تاثیرگذار بود. "در نهایت او پیش خودش تصور کرد چگونه در آینده همین خواهر کوچک ترش، یک زن بالغ خواهد بود و او چگونه در طول همه سال های پختگی و بلوغش، قلب ساده و مهربان دوران کودکی اش را حفظ خواهد کرد و چگونه کنار دیگر بچه های کوچکش خواهد ماند و با تعریف کردن قصه های عجیب و حتی با رویای سرزمین عجایب در گذشته های دور، چشمان آن ها را روشن و مشتاق نگه خواهد داشت و با به یاد آوردن روزهای شاد تابستان دوران کودکی اش، با غصه های کوچک آن ها غصه دار خواهد شد و از همه لذت های کوچک و ساده شان لذت خواهد برد."

"داستان 2 شهر"/چارلز دیکنز

درباره رمان: زمانی که دیکنز رمان داستان دو شهر را می نوشت، یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین نویسندگان جهان به شمار می آمد. در این رمان کلاسیک، دیکنز با استفاده از تعلیق، طنز، توصیفات معنادار، شخصیت های عجیب و بخش های پر احساس به شکل استادانه ای  به توصیف شرایط اجتماعی آن زمان یعنی دوران انقلاب فرانسه پرداخته است.

"این کار بسیار بسیار بهتر از کارهایی است که تاکنون انجام داده ام؛ و خوابی که در آن فرو می روم بسیار بسیار بهتر از خواب هایی است که تاکنون داشته ام."

"صدسال تنهایی"/گابریل گارسیا مارکز

درباره رمان: این شاهکار گابریل گارسیا مارکز به 37 زبان ترجمه شده و بیش از 30 میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است. رمان صدسال تنهایی که اولین بار در سال 1967 در آرژانتین به چاپ رسید، نمونه ای از شکوفایی ادبیات، شعر و نقد در آمریکای جنوبی در دهه های 1960 و 1970 است.

"اما او قبل از آن‌که به خط آخر برسد، فهمید که دیگر هرگز از آن اتاق بیرون نخواهد رفت؛ زیرا پیش بینی شده بود، درست در لحظه ای که آئورلیانو بابیلونیا رمزگشایی نوشته ها را به پایان می رساند، شهر آینه ها با توفان درنوردیده و از ذهن انسان ها پاک می شود و هرآن‌چه که در آن نوشته ها آمده است، دیگر  هرگز تکرار نخواهد شد و نسل های محکوم به صد سال تنهایی، فرصت دوباره ای برای زندگی بر زمین نخواهند داشت."

"خورشید نیز طلوع می کند"/همینگوی

درباره رمان: رمان، اثر  ارنست همینگوی، نویسنده نامدار آمریکایی و از آثار مشهور ادبی جهان است که در سال ۱۹۲۶ منتشر شد. این کتاب در سطح اول، داستان عاشقانه یک روزنامه‌نگار تبعیدی است؛ اما در اصل، رمانی درباره نسلی گمشده است که نگاهی تیز و تلخ به سرخوردگی و احساس وحشت و نگرانی نسل پس از جنگ جهانی اول دارد. جمله پایانی رمان، یک شناخت بدبینانه خوب از یک نسل صبور و پرحسرت ارائه می کند:

"گفتم: بله، آیا این طرز فکر، خوشایند نیست؟"

"مزرعه حیوانات"/جرج اورول

درباره رمان: مزرعه حیوانات یک رمان تمثیلی با حضور گرازها، خوک ها، بچه خوک ها، اسب ها، الاغ ها، گوسفندها، گاوها و همچنین انسان هایی است که در یک جهان پادآرمانی زندگی می کنند. ایده این طنز سیاسی، زمانی که اورول یک پسر نوجوان 10 ساله را درحال شلاق زدن یک اسب بارکش دید، به ذهنش رسید. او با خودش فکر کرد اگر روزی برسد که حیوانات بدانند چه قدرتی دارند، بازی به زیان انسان ها تمام خواهد شد. از دید اورول، انسان ها به همان شکلی که از حیوانات بهره کشی می کنند، به بهره کشی از انسان های ضعیف تر از خود نیز دست می زنند:

"همه موجوداتی که بیرون بودند، نگاه خود را از خوک به انسان انداختند و یک بار دیگر از انسان به خوک؛ اما دیگر نمی شد فهمید که کدام یک انسان و کدام یک خوک است!"

 

گابریل گارسیا مارکز نویسنده ارنست همینگوی مزرعه حیوانات چارلز دیکنز آلیس در سرزمین عجایب جرج اورول لوییس کارول داستان 2 شهر
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین