کد خبر: 37939 A

ماجرای رمان نوشتن با نام مستعار/ جی‌ کی رولینگ رازش را فاش کرد

ماجرای رمان نوشتن با نام مستعار/ جی‌ کی رولینگ رازش را فاش کرد

رولینگ با نام مستعار روبرت گالبرایت یک مجموعه داستان‌های جنایی نوشت که به صورت اتفاقی نامش فاش شد.

ایران آرت: جی.کی.رولینگ نویسنده انگلیسی مجموعه داستان‌های هری پاتر و مدرسه جادوگری بعد از اتمام این مجموعه در هفت قسمت تا مدتی کار نویسندگی را رها کرد ولی بعداً معلوم شد که ترجیح داده با نام مستعار کتاب بنویسد. رولینگ با نام مستعار روبرت گالبرایت یک مجموعه داستان‌های جنایی نوشت که به صورت اتفاقی نامش فاش شد.

رولینگ در مصاحبه‌ با رسانه‌ها دلایل مختلفی برای انتخاب نام مستعار اعلام کرد ولی به نظر می‌رسد معتبرترین و شاید معقول‌ترین این دلایل چیزی باشد که رولینگ در مصاحبه با رادیو ملی آمریکا (NPR) گفته باشد. به گزارش ایبنا، رولینگ بارها گفته است که به دلیل فشارهای کاری و دوری از رسانه‌ها برای خود چنین نامی را انتخاب کرده است ولی وی در این مصاحبه می‌گوید ارزش خاصی برای مخاطبان و طرفداران هری پاتر قائل است. وی گفت: رابطه من با طرفداران هری پاتر و خود شخصیت‌های داستان بسیار ارزشمند است و نمی‌‌خواهم هیچ وقت این ارزش را از یاد ببرم.

وی افزود: نویسنده هری پاتر بودن آنقدر فشار روی یک انسان وارد می‌کند که روی دیگر آثارش تاثیر می‌گذارد. البته من می‌خواستم ژانرهای دیگر را تجربه کنم ولی دلیل اصلی همان ارزشی است که برای خوانندگان هری پاتر قائل بودم.

رولینگ در سال 2013 مجموعه داستان‌های جنایی کورمون استرایک را با نام مستعار گالبرایت منتشر کرد. آوای فاخته اولین کتاب این مجموعه بود که که 18 آوریل آن سال روانه بازار کتاب شده بود. او سه کتاب دیگر در این مجموعه نوشت که آخرین آن با نام سفید کشنده است.

هویت رولینگ بعد از انتشار سومین کتاب از این مجموعه با عنوان ردپای شیطان فاش شد. رولینگ در گفتگو با گراهام نورتون خبرنگار رادیو بی بی سی گفت که نمی‌خواسته هویتش فاش شود ولی معلوم نیست چطور بقیه این ماجرا را فهمیدند. گفته می‌شود یک دوست خانوادگی رولینگ این مسئله را برای خبرنگار ساندی تایمز چاپ لندن فاش کرده است

نویسنده زن جی کی رولینگ نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین