کد خبر: 37745 A

کتاب رئیس‌جمهور سابق در صدر پرفروش‌ها

کتاب رئیس‌جمهور سابق در صدر پرفروش‌ها

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری اسبق فرانسه کتاب خاطراتش را منتشر کرد و با آن پرفروش شد.

ایران آرت: کتاب خاطرات نیکلا سارکوزی با عنوان "شورها" در شمارگان ۲۰۰ هزار نسخه از ۲۷ ژوئن وارد بازار کتاب فرانسه شده است. این کتاب که هنوز دو هفته از انتشارش نمی‌گذرد، در رأس پرفروش‌های فرانسه جای گرفته است.

این یک سیگنال دیگر از رئیس جمهوری سابق فرانسه است که مدتی است حضورش را در مجامع عمومی افزایش داده، در حالی که در سخن با هر نوع ایده بازگشت به سیاست مخالفت می‌ورزد.

از این کتاب که به نوعی یک زندگینامه خودنوشت است، به عنوان یک نوشته شخصی یاد شده که در آن روی سخن نویسنده با خودش است و در هیچ کجای کتاب خطاب به فرانسه صحبت نمی‌کند.

به گزارش مهر به نقل از لوموند، "شورها" که با اقبال رسانه‌ها روبه رو شده در رأس رده بندی کتاب‌های مناسب برای تعطیلات تابستانی فرانسه جای گرفته است، از روابط سارکوزی با چهره‌های راست و راست میانه فرانسه سخن می‌گوید.

سارکوزی که از ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۲ در رأس فرانسه جای داشت در این کتاب از شغل سیاسی‌اش که با میتینگ آرپی‌آر در نیس در سال ۱۹۷۵ کلید خورد یاد کرده و بعد به حضور در میتینگ ژاک شیراک به عنوان نخست وزیر پرداخته است. شیراک طی سال‌های ۱۹۷۴ تا ۱۹۷۶ و ۱۹۸۶ تا ۱۹۸۸ نخست‌وزیر این کشور بود.

وی همچنین به تفصیل درباره زندگی شخصی‌اش صحبت کرده و از همسر دومش سیسیلیا گفته و از دیدارش با کارلا برونی همسر سومش یاد کرده و از او به عنوان مهمترین بخش زندگی‌اش سخن گفته است.

رئیس جمهوری اسبق فرانسه به نظر می‌رسد در این کتاب با خوانندگانش بسیار صمیمی است.

سارکوزی تاکنون چندین کتاب منتشر کرده که "در انتهای شور، توازن" شامل مصاحبه‌های وی با میشل دنیسو در سال ۱۹۹۵، "آزادی" در سال ۲۰۰۱ و "جمهوری، مذهب، امید" سال ۲۰۰۴ از جمله آنها هستند. "شهادت دادن" سال ۲۰۰۶، "با هم" سال ۲۰۰۷، "فرانسه برای زندگی" سال ۲۰۱۶ و "همه برای فرانسه" سال ۲۰۱۶ دیگر کتاب‌هایی هستند که به قلم این سیاستمدار منتشر شده‌اند.

سارکوزی درباره کتاب جدیدش گفته است: نوشتن خاطرات هدف من نبود. ترجیح می‌دادم درباره اینکه چگونه زندگی کرده‌ام، بدون وقایع‌نگاری ماجراها، بدون تمرکزهای موضوعی، بدون محرک‌های سیاسی حرف بزنم. می‌خواستم درباره زندگی حرف بزنم. درباره آنچه در آن زمان در فرانسه از آن من بود.

سارکوزی درباره این کتاب پیش از انتشارش در توئیتر هم صحبت کرده و نوشته بود گرچه این کتاب را ظرف چند ماه نوشته، اما سال‌ها بود که به آن فکر می‌کرد. وی از این کتاب به عنوان نوعی فلش بک یاد کرده که به حال نیز می‌پردازد.

این کتاب بیشتر بر دوره‌ای تمرکز دارد که با ورود سارکوزی به کاخ الیزه در سال ۲۰۰۷ شروع می‌شود.

سارکوزی ۱۶ مه ۲۰۰۷ به عنوان رئیس‌جمهوری فرانسه برگزیده شد و در همه‌پرسی ۶ مه ۲۰۱۲ و در مرحله دوم انتخابات از فرانسوا اولاند شکست خورد و این پست را به او واگذار کرد.

در مصاحبه‌ای درباره کتاب سارکوزی گفته است: شاید با خواندن کتاب برخی از خوانندگان به این نتیجه برسند که در این سفر طولانی خود آنها این تجربیات را کرده‌اند.

کتاب‌های خاطرات سیاسی در فرانسه محبوب هستند و فرانسوا اولاند رئیس جمهوری بعدی وی در الیزه، بیش از ۱۴۰ هزار نسخه از کتابش را با عنوان "درس‌هایی از قدرت" که سال ۲۰۱۸ منتشر شد و سال ۲۰۱۹ نیز نسخه جیبی آن به بازار آمد را به فروش رسانده است.

"شورها" در ۳۷۰ صفحه و در شمارگان ۲۰۰ هزار نسخه پنج شنبه ۲۷ ژوئن منتشر شد.

 

میشل اوباما نویسنده کتاب خاطرات نیکولا سارکوزی رئیس جمهور فرانسه کتاب شورها
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین