کد خبر: 37481 A

رقابت شش نویسنده برای جایزه ۶۰ هزار دلاری فرانکلین

رقابت شش نویسنده برای جایزه ۶۰ هزار دلاری فرانکلین

داوران شش نویسنده، ازجمله مایکل محمد احمد، ملیسا لوکاشنکو و رادنی هال را برای رقابت بر سر جایزه ۶۰ هزار دلاری انتخاب کردند.

ایران آرت: از منظر اضطراب‌آور و ویران‌شهرانه آینده اقیانوس تا داستان یک جوان مسلمان در سیدنی، داوران امسال جایزه ادبی مایلز فرانکلین معتقدند فینالیست‌ها به تنوع تجربیات و تخیلات استرالیایی می‌پزدازند.

به گزارش ایبنا، شش نویسنده فینالیست برای جایزه ۶۰ هزار دلاری روز سه‌شنبه اعلام شدند. این فهرست شامل برنده پیشین این جایزه، رادنی هال، گیل جونز، ملیسا لوکاشنکو (که پیش از این در فهرست بلند این جایزه هم بوده)، به همراه گرگوری دِی، مایکل محمد احمد و جنیفر مایلز است.

برنادت برنن، از داوران امسال می‌گوید: "نویسندگان امسال در روایت‌های خود از ریسک کردن نترسیدند که این به جنبه‌های پیچیده، متمایز و ضروری زندگی معاصر استرالیایی اشاره دارد."

جایزه مایلز فرانکلین که در سال ۱۹۵۷ راه‌اندازی شد به رمانی تعلق می‌گیرد که با بالاترین ارزش‌های ادبی، جنبه‌های زندگی در استرالیا را نشان می‌دهد.

شاید هال با "یک فصلِ ربوده‌شده" در آستانه دریافت سومین جایزه مایلز فرانکلین خود باشد. رمانی که متشکل از سه داستان ظاهرا غیرمرتبط اما درهم‌تنیده است و مضمون اصلی آن یک کهنه‌سرباز جنگ عراق است که از جراحی ترمیمی نزد همسر سابق خود بازگشته است.

هال ۸۳ ساله در ۱۹۸۲ برای "تنها روابط" و بار دیگر در سال ۱۹۹۴ برای "همسر مخوف" برنده جایزه مایلز فرانکلین شد. او در طی دوران کار ادبی خود ۱۴ رمان و ۱۵ کتاب شعر منتشر کرده است.

هریک از نویسندگان فینالیست مبلغ پنج هزار دلار دریافت خواهند کرد. برنده ۶۰ هزار دلاری جایزه نیز روز ۳۰ جولای اعلام خواهد شد.

فهرست فینالیست‌های جایزه مایلز فرانکلین ۲۰۱۹

"لبنانی" اثر مایکل محمد احمد

"آرشیو شنی" اثر گرگوری دِی

"یک فصلِ ربوده‌شده" اثر رادنی هال

"مرگ نوآ گلس" اثر گیل جونز

"لب زیادی" اثر ملیسا لوکاشنکو

"تنفس" اثر جنیفر مایلز

 

جایزه ادبی گیل جونز رادنی هال ملیسا لوکاشنکو گرگوری دی مایکل محمد احمد جنیفر مایل
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین