کد خبر: 37247 A

جایزه کافکا به نویسنده قدیمی اهدا شد

جایزه کافکا به نویسنده قدیمی اهدا شد

پیر میشون نویسنده فرانسوی، جایزه فرانتس کافکا سال 2019 را دریافت کرد.

ایران آرت: پیر میشون، نویسنده‌ فرانسوی به عنوان برنده جایزه ادبی فرانتس کافکا در سال 2019 به پاس یک عمر دستاورد ادبی خود که شامل نگارش 13 رمان می‌شود، انتخاب شد.

این جایزه ده هزار دلاری به همراه یک مجسمه برنز که نماد کوچکی از مجسمه فرانتس کافکا در شهر پراگ است و یک دیپلم افتخار به وی اهدا شد.

به گزارش ایبنا به نقل از فیگارو، نویسنده فرانسوی پس از شنیدن خبر دریافت این جایزه گفت: "سخت است که بگویم چه اندازه احساس غرور و افتخار از مشارکت در جمعی را دارم که پیش از این بزرگانی چون فیلیپ راث، واتسلاو هاول، آلفرد ژلینک، پیتر هاندکه و یان لیانکه در آن بوده‌اند."

پیر میشون، نویسنده فرانسوی در سال 1945 میلادی متولد شد. اولین کتاب او با عنوان "شهرهای کوچک" که در سال  1984 منتشر شد، یک شاهکار قابل توجه در ادبیات معاصر فرانسه شناخته می‌شود. این کتاب به همراه آثار دیگری از او  چون "منشا جهان" (1996) و مجموعه آثارش، جوایز دیگری را چون جایزه دسامبر، جایزه رمان آکادمی فرانسه، برایش به ارمغان آوردند.

رمان‌ها و داستان‌های این نویسنده فرانسوی تاکنون به زبان‌های مختلفی چون انگلیسی، آلمانی، ایتالیایی، اسپانیایی، یونانی، پرتغالی، هلندی، صربی، چکی و نروژی ترجمه و منتشر شده‌اند.

جایزه فرانتس کافکا که به افتخار فرانتس کافکا، نویسنده چک در سال 2001 بنیان‌گذاری شد، هر سال به نویسنده‌ای که در آثارش تاثیرگذاری نویسنده پراگی را داشته باشد جایزه می‌دهد و از سوی انجمن فرانتس کافکا و شهر پراگ حمایت مالی می‌شود.

 مارگارت اتوود، هاروکی موراکامی و فیلیپ راث از جمله نویسندگان سرشناسی هستند که پیش از این موفق به دریافت این جایزه شده‌اند.

سال گذشته، ایوان ورنیش، نویسنده‌ای از جمهوری چک به عنوان برنده جایزه ادبی فرانتس کافکا ۲۰۱۸ انتخاب شد.

 

نویسنده کافکا فرانتس کافکا جایزه کافکا پیر میشون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین