کد خبر: 36644 A

انتشار رمان جدید نویسنده "ملت عشق" در ایران

انتشار رمان جدید نویسنده "ملت عشق" در ایران

جدیدترین رمان الیف شافاک نویسنده "ملت عشق" با ترجمهٔ علی سلامی منتشر می‌شود.

ایران آرت: "۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب" نوشته الیف شافاک همزمان با نخستین انتشار بین‌المللی خود در ایران نیز ترجمه و منتشر می‌شود.

این رمان که در ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) به زبان انگلیسی در سراسر جهان منتشر شد، ساختاری متفاوت و بی‌نظیر دارد. لیلا، قهرمان داستان، مرده است، ولی ذهن او به مدت ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه به حیاتش ادامه می‌دهد و تمام زندگیِ لیلا با همهٔ فراز و نشیب‌هایش در همین دقایق، به خاطرش می‌آید. سوال فلسفی و علمی‌ای که این رمان پیش رویِ خوانندگان می‌گذارد، این است: چه خواهد شد اگر ذهن انسان، پس از لحظهٔ مرگ، برای چند دقیقهٔ گران‌بها، به فعالیتش ادامه دهد؟ دقیقاً ۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه؟

الیف شافاک پُرفروش‌ترین نویسندهٔ ترکیه و یکی از پرفروش‌ترین نویسندگان جهان است. او به زبان ترکی و انگلیسی می‌نویسد و تاکنون بیش از ده رمان از او منتشرشده است که در میان آن‌ها "ملت عشق"، "مریدِ معمار که پیش‌ازاین توسط انتشارات مهراندیش منتشر شده است" و "حرام‌زادهٔ استانبول" از همه پرفروش‌ترند.

شافاک در دانشگاه‌های مختلف ترکیه، آمریکا و انگلستان تدریس کرده است. فلسفهٔ مولانا جلال‌الدین به‌نوعی در تمام آثارش کاملاً مشهود است. شافاک، در سال ۲۰۱۰، نشان شوالیه ادبیاتِ هنر و ادبیاتِ فرانسه را دریافت کرد. آثار شافاک به بیش از چهل زبان ترجمه شده است. وی هم‌اکنون در لندن زندگی می‌کند.

"۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب" با ترجمهٔ علی سلامی، توسط انتشارات مهراندیش منتشر می‌شود.

 

نویسنده الیف شافاک 10 دقیقه و 38 ثانیه در این دنیای عجیب
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین