کد خبر: 36253 A

نویسنده "ملت عشق" بازجویی می‌شود

نویسنده "ملت عشق" بازجویی می‌شود

مجامع قضایی کشور ترکیه یک سری دادخواست‌ علیه نویسندگان این کشور از جمله الیف شافاک تنظیم کرده است و بعضی از نویسندگان نیز از سوی دولت دستگیر شده‌اند.

ایران آرت: بعد از به اشتراک‌گذاری مطالب رمانی نوشته عبدالله شفکی با موضوع آزار و خشونت جنسی علیه کودکان بعد از تنظیم دادخواستی از سوی وزارت توریسم ترکیه این نویسنده دستگیر شده است. این رمان از سوی کاربران شبکه توئیتر در صفحات مجازی منتشر شده بود.

دولت ترکیه بعد از انتشار این مطالب و دیگر نوشته‌های مربوط به آن دادخواستی گسترده علیه نویسندگان رمان از جمله الیف شافاک تنظیم کرده است. دولت از مجامع قضایی خواسته است از توزیع این رمان‌ها جلوگیری شود.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، در شبکه‌های اجتماعی جملات مشابهی نیز از رمان‌های الیف شافاک و آیشه کولین منتشر شده است که اتهامات مشابهی متوجه این نویسندگان کرده است. شافاک می‌گوید در دو روز گذشته هزاران پیام تهدیدآمیز دریافت کرده است.

وی گفت: بازرسان ترکیه‌ای در حال بررسی رمان‌های من از جمله "دختران حوا" هستند تا ببینند مطالب مرتبط با خشونت جنسی در آنها یافت می‌شود یا نه. به گفته شافاک متاسفانه در ترکیه خشونت جنسی علیه زنان و کودکان به وفور دیده می‌شود ولی به جای اقدامات قانونی علیه این خشونت‌ها نویسندگان مورد اتهام قرار می‌گیرند.

شافاک گفت: متاسفانه دولت به جای اقدام درست در مقابل این خشونت‌ها نویسندگان را دستگیر می‌کنند و این یک تراژدی در کشور ترکیه است. آنها فکر می‌کنند جادوگر شکار می‌کنند.

آنتونیا بیات مدید جایزه قلم آمریکا در واکنش به این خبر گفت: سازمان آزادی بیان عمیقاً نگران وضعیت شافاک است و آزادی بیان در ترکیه نیز با این اقدامات دچار لطمه خواهد شد.

شافاک در سال 2006 از سوی دادگاهی در ترکیه به خاطر نوشتن مطالبی درباره کشتار جمعی ارامنه احضار شده بود که از این اتهام تبرئه شد.

 

ملت عشق الیف شافاک عبدالله شفکی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین