کد خبر: 35110 A

چاپ ۱۸ داستان‌ ناخوانده از برنده نوبل ادبیات

چاپ ۱۸ داستان‌ ناخوانده از برنده نوبل ادبیات

هجده داستان کوتاه در قالب یک مجموعه به نام "محله" ‌از نجیب محفوظ، نویسنده مصری برنده جایزه نوبل ادبیات سال ۱۹۸۸، پس از ۲۵ سال به چاپ می‌رسد.

ایران آرت: سال گذشته آثار چاپ‌نشده "سیلویا پلات" و "ارنست همینگوی" پس از آن‌که از تاریخ نگاشته شدن‌شان بیش از ۶۰ سال گذشته بود،‌ به چاپ رسیدند. هفته گذشته نیز یک نسخه کامل‌نشده از "آنتونی برجس" کشف شد که کمی بعد به عنوان بخشی از ادامه کتاب "پرتقال کوکی" معرفی شد. این‌بار مجموعه داستان‌های کوتاه "نجیب محفوظ" با عنوان "محله" (The Quarter) به چاپ می‌رسد.

به گزارش ایسنا به نقل از نشنال، این اثر که توسط انتشارات "Saqi" لندن، برای اولین‌بار و به زبان انگلیسی منتشر خواهد شد در همان محله تاریخی مصر، جایی که "محفوظ" کودکی‌اش ‌را در آن گذرانده و در اکثر کتاب‌های معروفش به این نوع مکان اشاره کرده، شکل گرفته است. "محله" رویکردی بی‌نظیر به زندگی روزانه شهری در کنار حوادثی هیجان‌انگیز دارد.

این مجموعه داستان بخشی از کتابی دست‌نویس است که در ماه سپتامبر سال گذشته توسط "‌محمد شعیر" نویسنده و خبرنگار مصری در میان لوازم "محفوظ" کشف شد.

این کتاب دست‌نویس شامل ۵۰ داستان است که بخشی از آن‌ها در یک مجله عربی‌زبان چاپ شده است؛ از این رمان ۱۸ داستان که تاکنون دیده نشده‌اند در قالب کتاب "محله" منتشر می‌شوند. در کنار این نسخه دست‌نویس که در یک جعبه کشف شده یادداشتی نوشته شده است که نشان می‌دهد این مجموعه برای چاپ شدن در سال  ۱۹۹۴ برنامه‌ریزی شده بود.

محفوظ در سال ۱۹۸۸ موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد و در سال‌های  ۱۹۵۶ و ۱۹۵۷ "سه‌گانه قاهره" را نوشت. او اولین نویسنده مصری و عرب‌زبانی بود که توانست جایزه نوبل ادبیات را از آن خود کند.

"گدا"، "کوچه مدق"، "خواب"، "جنایت"، "در گذر قصر"، "زیر سایبان"، "راه" و "وراجی روی نیل" از جمله کتاب‌هایی هستند که تاکنون از او به زبان فارسی منتشر شده‌اند.

 

ادبیات ارنست همینگوی نوبل نوبل ادبیات سیلویا پلات نجیب محفوظ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین