کد خبر: 35045 A

انتشار اثری خوانده نشده از مهدی اخوان ثالث

انتشار اثری خوانده نشده از مهدی اخوان ثالث

فرزند مهدی اخوان ثالث اعلام کرد جلد سوم مقالات این شاعر نام‌آشنای ایرانی در راه است.

ایران آرت: جلد سوم مقالات مهدی اخوان ثالث برای اولین‌بار منتشر می‌شود.

زردشت اخوان ثالث، درباره چاپ آثار پدرش که هنوز منتشر نشده است، اظهار کرد: "جلد سوم مقالات اخوان برای اولین‌بار حدود دو یا سه ماه بعد از نمایشگاه منتشر می‌شود که همزمان با آن، تجدید چاپ جلدهای یک و دو مقالات نیز منتشر خواهد شد. پس از این،‌ مجموعه‌ای از هر سه جلد مقالات در یک جلد با عنوان "مقالات مهدی اخوان ثالث" به دست خوانندگان می‌رسد".

او افزود: "کتاب دیگر اخوان هم به نام "ذیلی بر امثال‌وحکم دهخدا" شامل مثل‌هایی است که اخوان جمع‌آوری کرده و بر چهار جلد کتاب "امثال‌وحکم دهخدا" حاشیه زده که در قالب یک کتاب حدود ۴۰۰ یا ۵۰۰ صفحه‌ای احتمالا تا اواخر امسال منتشر می‌شود".

مهدی اخوان ثالث (۱۰ اسفند ۱۳۰۷ مشهد - ۴ شهریور ۱۳۶۹ تهران)، شاعر پرآوازه و موسیقی‌پژوه ایرانی بود. نام و تخلص وی در اشعارش م. امید بود.

اشعار او زمینهٔ اجتماعی دارند و گاه حوادث زندگی مردم را به تصویر کشیده‌است؛ همچنین دارای لحن حماسی آمیخته با صلابت و سنگینی شعر خراسانی و نیز در بردارندهٔ ترکیبات نو و تازه است.

اخوان ثالث در شعر کلاسیک فارسی توانا بود و در ادامه به شعر نو گرایید. از وی اشعاری در هر دو سبک به جای مانده‌است. همچنین او آشنا به نوازندگی تار و مقام‌های موسیقایی بود.

 

مهدی اخوان ثالث اخوان ثالث شاعر ایرانی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین