کد خبر: 3483 A

نام نیما یوشیج در تقویم ایران خالی است/ برسد به دست رییس جمهور

نام نیما یوشیج در تقویم ایران خالی است/ برسد به دست رییس جمهور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده دکتر روحانی به پای صحبت های نخبگان مازندران نشست.

ایران آرت:  محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان نماینده رییس جمهور، عصر روز گذشته ۹ فروردین به هم اندیشی با نخبگان حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و هنری شهرهای نوشهر، چالوس و کلاردشت استان مازندران نشست.

 در این جلسه که در فرمانداری شهر چالوس برقرار شد؛ میثم زندی مدیر انجمن هنرهای نمایشی مازندران به نمایندگی از جامعه هنرمندان استان حضور داشت.

زندی در این نشست ضمن ابراز انتقاد از تبعیض هایی که سهوا و یا عمدا در قبال هنرمندان این استان صورت می گیرد افزود: مطمئنا زمینه های فرهنگی هم بدون نگاه و تصمیم گیری های عدالت محور دچار نقص خواهد شد و متاسفانه عدم برنامه ریزی دقیق و همه جانبه در دولت این نارضایتی را به وجود آورده است. به طور مثال چرا بودجه ای که برای تامین معیشت بخش کوچکی از زندگی هنرمندان پیشکسوت و درمانده تصویب میشود تنها اختصاص به شهرهای بزرگ و مرکز کشور دارد و ما از آن تقریبا بی بهره ایم.

 زندی در ادامه به فقر مراکز فرهنگی و هنری در سه شهر نوشهر، چالوس و کلاردشت اشاره کرد و اذعان داشت؛ احداث فرهنگسراها در استان مازندران نیازمند توجه ویژه دولت است.

مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان همچنین با بزرگ دانستن نام شاعر مازندرانی "نیما یوشیج" و دینی که هنر این سرزمین به تحولسازی بنیادین او در عرصه شعر و ادبیات دارد؛ گفت: نیما نه تنها هنر، بلکه فرهنگ هنری نوین کشور را مدیون خود ساخته است و اختصاص یافتن روزی در تقویم کشور به نام این شاعر بزرگ به هیچ وجه انتظار زیادی نمیتواند باشد. لذا از شما و دکتر روحانی استدعا دارم این مهم را میسر سازید.

 

میثم زندی انجمن هنر های نمایشی مازندران
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین