کد خبر: 34699 A

عنوان ملک‌الشعرای جوان برای خانم شاعر ۲۴ ساله

عنوان ملک‌الشعرای جوان برای خانم شاعر ۲۴ ساله

شاعر ۲۴ ساله اهل بروملی لندن امیدوار است که بتواند به افراد جوان کمک کند تا از شعر برای تحسین خود استفاده کنند.

ایران آرت: ترزا لولای شاعر، عنوان ملک‌الشعرای جوانان لندن را از آن خود کرد و امیدوار است بتواند از این نقش برای کمک به جوانان در راهِ یافتن اعتماد به نفس خود استفاده کند.

این شاعر ۲۴ ساله انگلیسی-نیجریه‌ای از برملی در جنوب لندن پیش از رفتن به سمت شعر، در دانشگاه حسابداری و امور مالی می‌خواند. او پس از کِیلیب فمی و ممتاز مهری، سومین ملک‌الشعرای جوانان است. برنده مشترک جایزه بین‌المللی شعر افریقایی برونل در سال ۲۰۱۸، اولین مجموعه شعر خود "در جست‌وجوی تعادل" را در ماه فوریه منتشر کرد که برناردین اواریستوی نویسنده آن را "نفس‌گیر" توصیف می‌کند.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، لولا گفت می‌خواهد جوانان را تشویق کند تا از قدرت و احساس زبان برای تحسین خود استفاده کنند. او گفت: "برای ما ساده است که جوانان و شبکه‌های اجتماعی را شیطانی کنیم. شعر برای من ابزاری بود تا صدایم را بیابم، اعتماد به نفس پیدا کنم و خوشبختانه این کار را می‌تواند برای بقیه جوانان هم بکند."

در سه سال اخیر، فروش کتاب‌های شعر افزایش داشته و در سال ۲۰۱۸ به بالاترین حد خود یعنی ۱۲ میلیون پوند رسیده است. دو-سوم خریداران کتاب‌های شعر هم‌اکنون زیر ۳۴ سال هستند و دختران نوجوانان و زنان جوان بیشترین طیف خوانندگان شعر در سال گذشته را تشکیل می‌دادند. لولا باور دارد که با افزایش موفقیت شاعران جوان و جسور –مثل ریموند آنتروباس ۳۳ ساله و دنیز اسمیت ۲۹ ساله که جایزه تد هیوز و جایزه فوروارد را از آن خود کرد- فروش کتاب‌های شعر نیز افزایش خواهد یافت.

لولا گفت: "جوانان زیادی دارند می‌بینند که شعر بازتابی از تجربیات و تربیت آنهاست. دارند می‌فهمند که شعر همه جا وجود دارد. امیدوارم که افراد جوان متفاوت و زیادی ببینم و به آنها کمک کنم تا شعر را در زندگی‌شان ببینند."

عنوان ملک‌الشعرای جوانان در سال ۲۰۱۶ توسط موسسه توسعه نویسندگی "اسپرید دِ وُرد" با هدف ترویج شعر در میان جوانان شکل گرفت. لولا که توسط هیئتی از موسسات هنری انتخاب شده، در چهار منطقه فعالیت خواهد کرد که هدف آنها پرورش شاعران جوان بااستعداد در پایتخت است.

راث هریسون، مدیر "اسپرید دِ وُرد" گفت: "در زمانه‌ی بی‌ثباتی سیاسی، وقتی زندگی، نگرانی‌ها و آرزوهای جوانان اغلب نادیده گرفته می‌شود، شنیده شدن آنها توسط کسانی که در قدرت هستند موضوعی حیاتی است. به همین خاطر است که ترزا لولا انتخابی فوق‌العاده است. او از بیان موضوعات پیچیده ابایی ندارد و با استعداد و تعهدی که برای باز کردن سر گفت‌وگو با جوانان دارد، به این نقش حسی واقعی می‌بخشد."

 

شاعر ملک الشعرای انگلیس خانم شاعر ملک الشعرای لندن ترزا لولا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین