کد خبر: 34613 A

انتشار آثار خوانده نشده فرانتس کافکا/ نوری جدید بر شخصیت یک تیره‌نویس

انتشار آثار خوانده نشده فرانتس کافکا/ نوری جدید بر شخصیت یک تیره‌نویس

آثار جدیدی از فرانتس کافکا که به دلیل مشکلات حقوقی تاکنون منتشر نشده بود قرار است وارد بازار کتاب شود.

ایران آرت: پس از یک دهه کشمکش قرار است آثار منتشرنشده فرانتس کافکا، نویسنده آلمانی‌زبان اهل چک وارد بازار کتاب شود و در دسترس علاقه‌مندان نویسنده "مسخ" قرار بگیرد.

این نوشته‌ها در جعبه امانی بانکی در سوئیس نگهداری می‌شد و می‌تواند نوری جدید بر شخصیت یکی از نویسندگان تیره‌نویسِ دنیا بتابد. 

متخصصین معتقدند این کاغذهای یافت‌شده ممکن است حاوی پایان‌بندی بعضی از آثار ناتمام کافکا باشد. بسیاری از این آثار پس از مرگ کافکا منتشر شدند و ناتمام هستند.

به گزارش ایبنا به نقل از گاردین، کافکا پیش از مرگش در سن 40 سالگی چند نوشته به مکس بُرود، دوست، ویراستار، و ناشرش داد و درخواست کرد پس از مرگش منتشر نشود و سوزانده شود اما بُرود به وصیت کافکا توجه نکرد بسیاری از این نوشته‌ها از جمله داستان "محاکمه" را منتشر کرد. "محاکمه" سبب شد کافکا یکی از مهم‌ترین نویسندگان قرن بیستم لقب بگیرد.

با این وجود بُرود همه این نوشته‎‌ها را منتشر کرد و هنگام مرگش در سال 1968 از اِستر هوف، منشی شخصی‌اش درخواست کرد نوشته‌های کافکا را به سازمان‌های دانشگاهی اهدا کند. هوف چنین نکرد. بعضی از این آثار را فروخت و بعضی دیگر را نگه داشت. دست‌نوشته کتاب "محاکمه" در یک حراج در لندن به قیمت یک میلیون پوند به فروش رفت و به کتابخانه آرشیو ادبیات آلمان در اشتوتگارت رفت.

هوف در سال 2008 در سن 101 سالکی از دنیا رفت و دست‌نوشته‌ها را به دو دخترش سپرد. هر دو دختر هوف هم از دنیا رفته‌اند و نوه هوف دست‌نوشته‌ها را به ارث برد و درگیر کشمکش بین حقوق این کاغذها است.

جاشایا اِتگار، وکیل نوه‌یِ هوف می‌گوید موکلش این دست‌نوشته‌ها را به صورت قانونی به ارث برده است و دستور چاپ این آثار را بدون اجازه موکلش غیرقانونی و سرقت درجه اول دانست اما دادگاه سوئیس اعلام کرد این آثار مجوز انتشار دارند و مانعی برای چاپ‌شان وجود ندارد.

 

کافکا فرانتس کافکا مسخ نویسنده مشهور
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین