کد خبر: 34597 A

بازگشایی تبعیدگاه ویکتور هوگو/ خانه‌ای که حال و هوای رمان دارد

بازگشایی تبعیدگاه ویکتور هوگو/ خانه‌ای که حال و هوای رمان دارد

ویکتور هوگو به‌مدت پانزده سال در ویلایی در جزیره گریزین در دریای مانش دوران تبعیدش را سپری کرد. درهای این خانه اکنون برای بازدید گردشگران ادبی باز شده است.

ایران آرت: نویسنده کتاب بینوایان به‌ مدت پانزده سال در دوره امپراتوری ناپلئون سوم در خانه‌ای وسط دریای مانش زندگی کرد. این خانه که خودش حال و هوای رمان‌های سبک رمانتیسم است محتوی مجموعه‌ای شگفت‌انگیز از صنایع دستی شامل ۲۰۰ شیء ارزشمندی است که بعضی از آنها را خود نویسنده فرانسوی ساخته است.

اکنون این ویلا که در جزیره گریزین در دریای مانش قرار دارد و به‌ سبب نفوذ آب دریا و رطوبت بالا در آستانه تخریب بود با حمایت فرانسوا پینو، یکی از پادشاهان کالاهای مجلل و دنیای مد و بنیانگذار هولدینگ فرانسوی "کرینگ" مرمت شده و اکنون بعد از یک‌سال و نیم تعمیرات و صرف هزینه‌ای حدود ۴٫۳ میلیون یورو، درهای آن روی گردشگران ادبی باز شده است.

به گزارش چمدان، ویکتور هوگو به‌ مدت حدود ۱۵ سال از آگوست ۱۸۵۶ تا سپتامبر ۱۸۷۰ در این ویلا که "هاونت‌ویل هاوس" نام دارد دوران تبعیدش را سپری کرد.

هوگو که به‌ دلایل سیاسی در دوره حکومت ناپلئون سوم به این جزیره تبعید شده بود بسیاری از معروف‌ترین آثارش را در این ویلا نوشت که از آن جمله می‌توان به مجموعه اشعار "افسانه قرون" و رمان‌های "بینوایان" و "رنجبران دریا" اشاره کرد.


5

3

2

1

7

4

معماری بینوایان ویکتور هوگو هوگو نویسنده مشهور ناپلئون
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین