کد خبر: 34330 A

رقابت 7 شاعر برای جایزه ارزشمند گریفین/ نامزدی شاعر ناشنوا

رقابت 7 شاعر برای جایزه ارزشمند گریفین/ نامزدی شاعر ناشنوا

نامزدهای نهایی جایزه شعر گریفین اعلام شد و هفت نویسنده برای دریافت دو جایزه 65 هزار دلاری با هم به رقابت می‌پردازند.

ایران آرت: جایزه شعر گریفین کانادا شش شاعر را به عنوان نامزدهای نهایی این جایزه در سال 2019 معرفی کرد.

بنیاد گریفین برای بزرگداشت اعتلا در شعر هفت کتاب شامل چهار اثر از نویسندگان بین‌المللی و سه نویسنده کانادایی را برای دریافت جایزه 65 هزار دلاری انتخاب کرد. در این جایزه یک شاعر کانادایی و یک شاعر غیر کانادایی هر کدام 65 هزار دلار دریافت می‌کنند و به هر کدام از فینالیست‌ها ده هزار دلار به عنوان جایزه اهدا می‌شود.

به گزارش ایبنا، در میان نامزدهای نهایی بخش نویسندگان کانادایی نام سه شاعر زن به چشم می‌خورد. "کارمند آبی" نوشته دیون برند، "مباحثات" نوشته ایو جوزف، "هنر مردن" نوشته سارا تالمی سه اثر کانادایی حاضر در فهرست نهایی هستند. دیون برند پیش از این یک بار در سال 2011 موفق شد جایزه گریفین را به دست آورد و در سال 2003 هم در میان نامزدهای نهایی بود.

"مقاومت" نوشته ریموند آنتروباس، نویسنده جامائیکایی-بریتانیایی در بخش آثار بین‌المللی نامزد شده است. مجموعه شعر "مقاومت" که تجربیات خود نویسنده از ناشنوا شدن را روایت می‌کند هفته پیش برنده جایزه معتبر شعر تد هیوز هم شد و نامش در میان نامزدهای نهایی جایزه فولیو سال 2019 هم قرار دارد.

علاوه بر این "دریاچه میشیگان" نوشته دنیل بورزوتسکی از ایالات متحده، "زندگینامه مرگ" نوشته دان می چی، نویسنده اهل کره و ساکن سیاتل، "فضای منفی" نوشته آنی گیکا از آلبانی در بخش نامزدهای شعر در بخش نویسندگان بین‌‍‌المللی حضور دارند.

مدیران جایزه شعر گریفین اعلام کردند هیئت داوران این جایزه متشکل از اولریکا گرنس از دانمارک، سریکانث رِدی از ایالات متحده، کیم مالتمان از کانادا 510 مجموعه شعر از 32 کشور و 37 کتاب ترجمه را خواندند تا هفت اثر فهرست نهایی را نتخاب کنند.

جایزه شعر گریفین با جایزه 65 هزار دلاری به دو برنده یکی از گران‌ترین جوایز ادبی دنیا به شمار می‌رود. برنده جایزه شعر گریفین سال 2019 در تاریخ پنج ژوئن اعلام می‌شود. سال گذشته "این زخم یک دنیا است" نوشته بیلی ری بلکورت و "قرض" نوشته سوزان هو به عنوان برندگان دو بخش شاعران کانادایی و بین‌المللی انتخاب شدند.

 

شاعر جایزه ادبی کتاب شعر ریموند آنتروباس بنیاد گریفین
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین