کد خبر: 34212 A

اولین کتاب ماشینی دنیا در آستانه انتشار

اولین کتاب ماشینی دنیا در آستانه انتشار

اشپرینگر ساینس، ناشر بین‌المللی کتاب‌های آکادمیک و ژورنال‌های تخصصی اعلام کرده اولین کتاب تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را به زودی منتشر خواهد کرد.

ایران آرت: انتشارات علمی اشپرینگر اعلام کرده است برای اولین بار کتاب‌های تولید شده توسط ماشین خود را منتشر می‌کند. این کتاب در رشته شیمی با عنوان باتری‌های لیتیومی اولین کتاب الکترونیکی است که توسط هوش مصنوعی نوشته شده است.

اشپرینگر ساینس یک ناشر بین‌المللی است که کتاب‌های آکادمیک و ژورنال‌های تخصصی علمی، کتاب‌های الکترونیکی و مجلات علمی، فنی و پزشکی منتشر می‌کند و مقر اصلی آن در برلین قرار دارد.

به گزارش ایبنا به نقل از بوکسلر، این انتشاراتی با همکاری دانشگاه فرانکفورت اولین کتاب الکترونیک نوشته شده توسط یک هوش مصنوعی پیشرفته را منتشر خواهد کرد. این کتاب از مجموعه مقالات جستجو شده دارای لینک‌های متعدد است که همه مطالب آن توسط یک ماشین هوش مصنوعی تولید شده است.

هوش مصنوعی به کار گرفته شده با استفاده از الگوریتمی خاص به نام بتا رایتر یا نویسنده بتا مجموعه مقالات مرتبط را در رشته‌ای خاص جمع آوری کرده و به صورت یک کتاب درمی‌آورد. بتارایتر منابع و مستندهای لازم مربوط به مطالب را در لینک‌هایی برای کاربران قرار می‌دهد تا با کلیک روی آن بتوانند مطالب علمی مربوط به کلمه مورد نظر را نیز مطالعه کنند.

نیلز پیترتوماس مدیر اجرایی انتشارات اشپرینگر گفت: با توجه به سابقه طولانی انتشارات در چاپ کتاب‌های علمی می‌توان گفت انتشار این کتاب در حقیقت آینده نشر و مطالعه کتاب‌های علمی است. تکنولوژی جدیدی استفاده از هوش مصنوعی در تولید کتاب‌ فرصت‌هایی برای ما فراهم می آورد تا بتوانیم به تولید محتواهای علمی بیشتر با الگوریتم‌های پیشرفته‌تر فکر کنیم.

وی افزود: به نظر می‌رسد وارد عصر جدیدی از کاربرد هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف شده‌ایم و انتشارات آلمانی به عنوان یک ناشر بین‌المللی خود را در حوزه تولید کتاب‌های علمی به این شکل مسئول می‌بیند و امیدوار است بتواند محتواهای بیشتری تولید کند.

انتشارات اشپرینگر از سال 1996 تا کنون بخشی عمده از فعالیت‌های خود را به تولید محتواهای الکترونیک اختصاص داده است. بخش‌های پروتکل، ایمیج و متریال این انتشاراتی تصاویر و محتواهای علمی ارزشمندی برای محققان و دانشمندان جمع آوری کرده و از طریق سایت SpringerLink در دسترس گذاشته است.

کتاب کتاب الکترونیکی هوش مصنوعی اثر ادبی کتاب ماشینی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین