کد خبر: 33911 A

شب گردی در موزه های تهران/توضیحات دلاور بزرگ نیا

شب گردی در موزه های تهران/توضیحات دلاور بزرگ نیا

امشب در دو مسیر خیابان سی‌تیر و خیابان قائدی تهران موزه گردی کنید

ایران آرت :  مدیرکل میراث‌فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان تهران گفت: مسیر گردشگری تهران برای اجرای طرح شبی با موزه در دو مسیر خیابان سی‌تیر و خیابان قائدی تهران اجرائی می‌شود، از مردم تهران و مسافران نوروزی که در تهران به سر می‌برند برای شرکت در این مراسم دعوت می‌شود.‌

دلاور بزرگ‌نیا افزود: در طرح شبی با موزه، علاوه بر حضور «موزه ملی ایران» و برگزاری چهار نمایشگاه و نوروزگاه در حاشیه‌ی آن، دو موزه‌ی «آبگینه و سفالینه‌های ایران» و «نقاشی پشت شیشه» نیز به این طرح پیوسته‌اند.

او با بیان این‌که طرح «شبی با موزه» چهارشنبه هفتم فروردین از ساعت ۱۹ تا ۲۳ در این سه موزه در تهران اجرا می‌شود، هزینه‌ی ورودی آن برای مخاطبان را رایگان اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که طرح شبی با موزه، علاوه بر این‌که رویدادهای هنری را در سطح شهر تقویت می‌کند، در آینده‌ای نزدیک نیز می‌تواند شرایط بهتری را برای بازدید از موزه‌ها فراهم کند.

بزرگ‌نیا به ایسنا گفت: در طول یکی دو سال گذشته و سال آینده این طرح را به صورت آزمایشی اجرایی می‌کنیم تا در آینده‌ای نزدیک بتوانیم با شناخت مجموعه‌ای شناخته شده از چندین موزه و براساس ظرفیت موزه‌ها، برای مردم تفریحات شبانه و گشت ایجاد کنیم.

او با اشاره به برگزاری آئین‌های نوروزگاهی در خیابان سی‌تیر برای امشب (چهارشنبه هفتم فروردین)، از ایجاد فرصت‌های مناسب در محدوده‌ی موزه‌ی نقاشی پشت شیشه در خیابان سی‌تیر نیز خبر داد.

برای رسیدن به موزه‌ی ملی ایران در نبش خیابان سی‌تیر و خیابان امام خمینی (ره) می‌توانید علاوه بر استفاده از پارکینگ محدودی که در نزدیکی موزه تعبیه شده است، از متروی ایستگاه امام خمینی (ره) و متروی میدان حسن‌آباد استفاده کنید.

برای دیدن موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران نیز می‌توانید بعد از دیدن موزه ملی ایران، خیابان سی‌تیر را تا انتها به سمت جمهوری بالا بروید، یا از خیابان سی‌تیر به این موزه برسید.

موزه نقاشی پشت شیشه به عنوان دومین موزه نقاشی پشت شیشه جهان، در خیابان سعدی، خیابان قائدی قرار دارد که برای رسیدن به آن می‌توانید با گذشتن از خیابان انقلاب، چند قدمی خیابان شریعتی (پیچ شمیران) خیابان نورمحمدی، به داخل خیابان قائدی و موزه نقاشی پشت شیشه برسید.

 

دلاور بزرگ نیا
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین