کد خبر: 32971 A

350 وسیله شخصی خانم نویسنده به حراج گذاشته شد

 350 وسیله شخصی خانم نویسنده به حراج گذاشته شد

وسایل شخصی و یادگارهای ژرژ ساند، بانوی داستان‌نویس قرن نوزدهم فرانسه و خانواده‌اش چوب حراج خورد.

ایران آرت: نزدیک به 350 وسیله شخصی و یادگارهای ژرژ ساند، نویسنده قرن نوزدهم فرانسه و خانواده‌اش در یک حراجی در هتل حراج ژاک کوغ در شهر بورگس فرانسه به قیمت تقریبی 47 هزار یورور به فروش رسید.

میشل دارمانسیه، مسئول این حراجی در ابتدای مراسم خطاب به حضار گفت: «این وسایل که از وجود بی‌مانند و تعریف‌ناپذیری به امانت گرفته شده زین پس نزد شما به زندگی خود ادامه خواهند داد.»

به گزارش ایبنا، در این حراجی کم‌سابقه که تعداد زیادی از علاقه‌مندان ژرژ ساند به شکل حضوری و غیر حضوری از طریق تلفن و اینترنت و حتی از کشورهایی مانند چین و امارات شرکت کرده بودند، امید داشتند بتوانند یادگاری هرچند کوچکی از نویسنده و  اسطوره محبوبشان را خریداری کرده و برای همیشه نزد خود نگه دارند.

آن‌ها حاضر بودند که 1500 یورو برای یک گیره موی سر، 580 یورور برای یک قیچی آهنی، 310 یورو برای متر نواری و از همه عجیب‌تر 2600 یورو برای یک دست دستمال سفره شش‌تایی بپردازند.

برخی از وسایل مهم فروخته شده در این حراجی عبارت بودند از: سگ سنگی دکوری که هدیه ایوان تورگینف، نویسنده روسی به ژرژ ساند بوده که تا قیمت 200 یورو، تخمین زده شد و 2800 یورو به فروش رفت، قایق ونیزی، هدیه آلفرد دو موسه، شاعر و رمان‌نویس فرانسوی به او با قیمت 1750 یورو و یک دوات ویژه که 2600 یورو به فروش رسید.

بارونس دودان که با نام مستعار ژرژ ساند شناخته می‌شد، از چهره‌های روشنفکر و هنجارشکن جامعه روشنفکری فرانسه در قرن نوزدهم بود که از تاثیرگذارترین زنان زمانه خود محسوب می‌شد. او که امروزه بیشتر به خاطر زندگی نامتعارف و نه آثارش شناخته می‌شود، در طول زندگی‌اش بیش از 70 رمان،25 نمایشنامه، 26 داستان کوتاه و مقاله‌های بی‌شماری نوشت و نخستین نویسنده‌ای بود که در رمان‌هایش، زندگی قشر کارگر و کشاورز و کودکان را به تصویر کشید و رمان روستایی را بنیان نهاد.

ادبیات نویسنده زن نویسنده داستان نویس ژرژ ساند
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین