کد خبر: 32948 A

منابع الهام‌بخش عجیب نویسندگان مشهور / از بوی سیب فاسد تا آویزان شدن از پا!

منابع الهام‌بخش عجیب نویسندگان مشهور / از بوی سیب فاسد تا آویزان شدن از پا!

نوشتن برای نویسنده‌ها آداب خاصی ندارد و ممکن است هر چیزی برایشان الهام‌بخش باشد و بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، شروع به نوشتن کنند.

ایران آرت: شاید فکر کنید وقتی نویسنده‌ای تصمیم به نوشتن می‌گیرد، بلافاصله وارد اتاقش می‌شود، پشت میز تحریر می‌نشیند و در سکوتی کامل به فکر فرو می‌رود و شروع به نوشتن می‌کند. اما واقعیت این است که نوشتن برای نویسنده‌ها آداب خاصی ندارد و ممکن است هر چیزی برایشان الهام‌بخش باشد و بدون در نظر گرفتن موقعیت مکانی، شروع به نوشتن کنند. به گزارش خراسان، این موضوع را رمان‌های جناییِ جان گریشام، نویسنده مشهور آمریکایی که گفته است برای نوشتن داستان‌هایش از آگهی‌های ترحیم روزنامه نیویورک تایمز الهام می‌گیرد، تایید می‌کند. در ادامه به چند نمونه از منابع عجیب و غریب الهام نویسندگان بزرگ جهان اشاره می‌کنیم.

خستگی؛ الهام بخشِ کافکا

فرانتس کافکا، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان آلمانی قرن بیستم که "مسخ" معروف‌ترین اثر اوست، برای این که ایده‌های خلاقانه‌ای برای نوشتن پیدا کند، خود را بی‌نهایت خسته می‌کرد، بدون هیچ استراحتی. نوشتن او بعد از اتمام کار روزانه‌ا‌ش شروع می‌شد تا صبح و این گونه به سوژه‌های جدید نوشتن دست پیدا می‌کرد.

شیلر و بوی سیب فاسد

فردریش شیلر، نمایش‌نامه‌نویس آلمانی که بسیاری از نمایش ‌نامه‌هایش  قطعات استانداردی برای تئاتر هستند، منبع الهام عجیبی داشت. او به بوی سیب فاسد علاقه‌مند بود و برای همین، همیشه چند سیب را داخل کشوی میز کارش می‌گذاشت تا بپوسند و او از این بو الهام بگیرد!

منبع خطرناک آگاتا کریستی

آگاتا کریستی، نویسنده معروفِ جنایی و خالق "خانم مارپل" و "هرکول پوآرو" برای نوشتن رمان‌های جنایی‌اش باید در حالی که در وان حمام دراز می‌کشید، عکس‌هایی از صحنه‌های قتل را تماشا می‌کرد تا بتواند بنویسد. کریستی به بوی سیب هم علاقه داشت و آن را الهام‌بخش می‌دانست.

آویزان شدن دن براون

دن براون، نویسنده آمریکایی ژانر پرهیجان که با کتاب جنجالی "رمز داوینچی" به شهرت رسید، معتقد است برای خلاص شدن از بحران ایده و الهام، باید برای دقایقی از پا آویزان شود. به گفته براون، این کار موجب برگشتن آرامش و تمرکز می‌شود و می‌تواند نوشتن را از سر بگیرد.

ادبیات نویسنده کافکا فرانتس کافکا دن براون آگاتا کریستی فرهنگ
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین