کد خبر: 32198 A

برنده جایزه بوکر به سراغ افسانه‌ها رفت

برنده جایزه بوکر به سراغ افسانه‌ها رفت

برنده بوکر ۲۰۱۵ مجموعه‌ای سه جلدی در ژانر تخیلی از داستان‌هایی در آفریقای افسانه‌ای و اسطوره‌ای منتشر خواهد کرد.

ایران آرت: مارلون جیمز که برنده جایزه ادبی "بوکر" سال ۲۰۱۵ برای کتاب "تاریخچه مختصر هفت قتل" شد، این بار پروژه‌ای کاملاً متفاوتی در قالب مجموعه‌ای سه جلدی در ژانر تخیلی از داستان‌هایی در آفریقای افسانه‌ای و اسطوره‌ای منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، اولین کتاب از مجموعه جدید "مارلون جیمز" به نام "پلنگ سیاه و گرگ قرمز" مملو از مفاهیم خون‌آشام، شیاطین، جادوگران است.

به گفته‌ی "مارلون جیمز" وی تحقیقات گسترده‌ای قبل از شروع نوشتن کتاب انجام داده و نکات قابل توجه‌ای طی این مدت آموخته است.

به گفته‌ی او بسیاری از عناصر فانتزی این کتاب در حقیقت واقعی هستند.

داستان این اثر حول محور جستجو برای پیدا کردن پسر گمشده‌ای است؛ یک شکارچی به نام "‌ترکر" که به مشام تیزش برای پیدا کردن هر شیء گمشده‌ای معروف است مأمور پیدا کردن این پسر گمشده که شاید وارث به حق تاج و تخت یک امپراطوری باستانی آفریقایی است، می‌شود. چیزی نمی‌گذرد که این شکارچی متوجه می‌شود او تنها یکی از چندین نفری است که برای پیدا کردن این پسر یا اثبات زنده نبودن او مأمور شده‌اند.

آفریقای افسانه‌ای که در "پلنگ سیاه، گرگ قرمز" از آن سخن می‌گوئیم طوری به نظر می‌رسد که توسط "هیرونیموس بوش" و "گابریل گارسیا مارکز" و با همیاری "سالوادور دالی" به تصویر کشیده شده است. آنجا مکانی جادویی گاهی زیباست که مملو از خون‌آشام و جادوگران است. افراد بی‌گناه در جنگ بین گروه‌های رقیب کشته می‌شوند و طلسم و نفرین سیاه بر این مکان سایه افکنده است و در این بین "ترکر"، شکارچی این داستان سفر خود به سوی شجاعت را از میان ماجراهایی سخت و جانفرسا آغاز می‌کند.

"مارلون جیمز" نام خود را به عنوان اولین نویسنده اهل جامائیکا ثبت کرد که تاکنون موفق به کسب جایزه ادبی "بوکر" شده است.

"مایکل وود" رئیس هیأت داوران جایزه "من بوکر" ۲۰۱۵ در خصوص کتاب "تاریخچه کوتاه هفت قتل" گفت: رمان "تاریخچه کوتاه هفت قتل" که روایتگر داستان تلاش برای به قتل رساندن "باب مارلی" خواننده سرشناس اهل جامائیکا در سال ۱۹۷۶ است، کتابی فوق‌العاده، بسیار مهیج و خشن است. این رمان در واقع کتابی است که کار دشواری برای انتخاب آن نداشتیم و هیأت داوران به اتفاق آرا آن را به عنوان برنده "من بوکر" امسال انتخاب کرد.

 

من بوکر بوکر جایزه ادبی بوکر مارلون جیمز
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین