کد خبر: 31863 A

جشنواره شعر فجر به پایان رسید / تقدیر از موسوی گرمارودی

جشنواره شعر فجر به پایان رسید / تقدیر از موسوی گرمارودی

در اختتامیه جشنواره شعر فجر از یک عمر دستاورد شعری سیدعلی موسوی گرمارودی تجلیل شد.

ایران آرت: سیزدهمین دوره از جشنواره "شعر فجر" با چهار برگزیده و سه شایسته تقدیر به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش ایسنا، در بخش "شعر بزرگسال"، دو مجموعه شعر "دومینو" سروده "ابوذر پاکروان" از انتشارات فصل پنجم و "روح اندوهگین یک شاعر" سروده "سیدرضا محمدی" از انتشارات شهرستان ادب به صورت مشترک برگزیده شدند. "مخالف‌خوانی" سروده "جواد زهتاب" از نشر چشمه نیز به عنوان اثر شایسته تقدیر معرفی شد.

همچنین در بخش "شعر کودک و نوجوان" نیز مجموعه شعرهای "خداحافظی در خیابان پاییز" سروده مریم اسلامی ز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و "احتیاط کنید! پرنده‌ها پای سفره‌ی صبحانه‌اند" سروده حسین تولایی از انتشارات علمی و فرهنگی به عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.

در بخش "درباره شعر" هم کتاب‌های "بوطیقا و سیاست در شاهنامه" به قلم "محمود امیدسالار" از انتشارات دکتر محمود افشار با همکاری نشر سخن و "تأثیر ادبیات فارسی در ادبیات انگلیسی" نوشته "حسن جوادی" از انتشارات سمت برگزیده شدند.

در بخش "یک عمر دستاورد شعری" نیز از سیدعلی موسوی گرمارودی تجلیل شد.

همچنین از قاسم آهنین‌جان برای داوری بخش شعر بزرگسال تقدیر ویژه شد.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم اظهار کرد: شعر با ایران همزاد است. تاریخ ایران با شعر حرکت کرده و به امروز ایران رسیده است. شعر در رودخانه تاریخ ایران جریان داشته است. ما ملتی هستیم که با شعر با هم ارتباط برقرار می‌کنیم. شعر هویت ایرانی و جوهره هر ایرانی است. ما را در هرجا که می‌شناسند با شعر می‌شناسند و شاعران ما پرچم ایران ما هستند.

او افزود: در هر دوره از تاریخ ایران هرگاه حادثه‌ای مهم بوده است در پیش از آن، همراه با آن و پس از آن شعر بوده و حرکت کرده است. جشن‌های بزرگ ما هم همراه با شعر بوده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین به رویکرد شعری سیدعلی موسوی گرمارودی که در این جشنواره از یک عمر دستاورد شعری او تقدیر شد اشاره کرد و از فعالیت‌ها و زحمات شعری او و رویکرد انقلابی در شعر این شاعر در این سال‌ها تقدیر و تشکر کرد.

در این مراسم همچنین از موسوی گرمارودی دعوت شد تا سخنرانی کند اما او به جای این کار بیت‌هایی از یکی از شعرهایش را خواند.

 

جشنواره شعر فجر شعر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سید عباس صالحی سیدعلی موسوی گرمارودی
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین