کد خبر: 31843 A

استفن کینگ با داستانی دراماتیک می‌آید

استفن کینگ با داستانی دراماتیک می‌آید

استفن کینگ قصد دارد رمان جدیدی با درون‌مایه دو اثر موفق پیشین خود با نام‌های "آن" و "آتش‌افروز" منتشر کند.

ایران آرت: استفن کینگ نام کتاب جدیدش را در سایت خود اعلام کرده است. "مؤسسه" نام اثر جدید اوست که حول محور داستان یک تشکیلات شیطانی برای کودکانی با مهارت‌های خاص همچون به حرکت درآوردن اشیا به وسیله نیروی ذهن و یا تله‌پاتی می‌چرخد. این اثر در دهم سپتامبر منتشر خواهد شد.

در شرح داستان جدید کینگ این‌طور نوشته شده است: این اثر آمیزه‌ای از وحشت کتاب "آتش‌افروز" و حضور کودکی با قدرت حیرت‌آور رمان "‌آن" است. رمان "‌مؤسسه" روایتگر داستانی دراماتیک از تقابل خوبی و بدی در دنیایی است که انسان‌های خوب همیشه برنده نیستند.

داستان "‌آتش‌افروز" که در سال ۱۹۸۰ منتشر شد، درباره دختربچه‌ای با قدرت ایجاد آتش به وسیله ذهنش است.

رمان "آن‌" که در سال ۱۹۸۶ منتشر شد و اخیراً در سال ۲۰۱۷ با اقتباس از آن فیلمی با بازی "بیل اسکارشگورد" و "فین ولفهارد" ساخته شد، داستان گروهی از کودکان را روایت می‌کند که در جست‌وجوی راز "پنی وایز"، دلقک قاتل هستند.

به گزارش ایسنا، طبق خلاصه منتشرشده از رمان "مؤسسه"، شخصیت اصلی این داستان پسری به نام "‌لوک الیس" است که پس از آن‌که والدینش به قتل می‌رسند ربوده می‌شود و در اتاقی بیدار می‌شود که شبیه اتاق خودش است با این تفاوت که هیچ پنجره‌ای ندارد. در این مؤسسه "‌لوک" کودکان دیگری را ملاقات می‌کند که به گفته آن‌ها "‌می‌توان وارد مؤسسه شد، اما نمی‌توان از آن خارج شد". در جریان این داستان "‌لوک" سعی می‌کند تا از مؤسسه فرار کند؛ کاری که هیچ‌کس موفق به انجام آن نشده است.

"استفن کینگ" که برنده جایزه‌های متعدد ادبی است، خالق بیش از ۲۰۰ اثر ادبی در ژانرهای وحشت و خیال‌پردازی است. او نویسندگی را در سن هفت‌سالگی و بعد از پیدا کردن یک صندوقچه حاوی کتاب‌های جنایی آغاز کرد و با نام‌های مستعار "ریچارد باچمن" و "جان سوئیتن" تاکنون آثار متعددی نوشته است. رمان‌های "کینگ" چنان با استقبال گرمی از سوی خوانندگان او روبه‌رو شد که فیلم‌های زیادی بر اساس آن‌ها در سینما ساخته شد.

 

رمان استفن کینگ رمان نویس کتاب موسسه
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین