کد خبر: 31682 A

جوایز ادبی نیوبری و کالدکوت اهدا شدند

جوایز ادبی نیوبری و کالدکوت اهدا شدند

برگزیدگان جوایز "نیوبری" و "کالدکوت" دوشنبه شب طی کنفرانسی در سیاتل اعلام شدند.

ایران آرت: جایزه‌های "نیوبری" و "کالدکوت"‌ امسال نیز طبق سنت هرساله به ترتیب به بهترین کتاب کودک و برترین کتاب تصویری آمریکا اهدا شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از نیویورک‌تایمز، "مگ مدینا" موفق به کسب مدال "جان نیوبری" برای کتاب "مرسی سوآرز" شد. این کتاب داستان تجربیات دختربچه‌ای ۱۱ ساله در خانواده‌ای کوبایی-آمریکایی را روایت می‌کند که در مدرسه‌ای خصوصی بورسیه شده است. مدال "نیوبری" نخستین جایزه ادبی کتاب کودکان در دنیاست و به نام "جان نیوبری"، ناشر قرن هجدهمی نام‌گذاری شده است. این جایزه از سال ۱۹۲۲ به پیشنهاد "فردریک میلچر" مدیر مؤسسه انتشارات "آر. آر. باکر "، از سوی انجمن کتابخانه های آمریکا (ALA) اهدا می‌شود.

"سوفی بلکال" نیز به عنوان برنده مدال "کالدکوت" اعلام شد. این جایزه که برگرفته از نام "راندولف کالدکوت"، تصویرگر انگلیسی قرن نوزدهم است، هرساله به بهترین تصویرگر برای بهترین کتاب تصویری آمریکایی اهدا می‌شود. "بلکال" در حالی مدال "کالدکوت" را برای کتاب "سلام برج فانوس دریایی" کسب کرد که در سال ۲۰۱۶ هم موفق به کسب این مدال برای کتاب "در جست‌وجوی وینی: داستانی واقعی از مشهورترین خرس جهان" شده بود. این امر "بلکال" را به نهمین تصویرگری بدل کرد که توانسته برای دومین‌بار این جایزه را از آن خود کند.

برگزیدگان جوایز "نیوبری" و "کالدکوت" دوشنبه شب طی کنفرانسی در "سیاتل" اعلام شدند.

 

جایزه ادبی کتاب کودک جایزه نیوبری جایزه کالدکوت کتاب تصویری مگ مدینا مرسی سوارز سوفی بلکال
ارسال نظر

آخرین اخبار

پربیننده ترین